Portugalia a cerut permisiunea Comisiei Europene pentru a putea reduce Taxa pe Valoarea Adăugată la carburanţi, în ideea de a răspunde la creşterea record a preţurilor la energie după ce Rusia a invadat Ucraina, a declarat joi ministrul portughez al Economiei, Pedro Siza Vieira, informează Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pedro Siza Vieira a precizat că Portugalia vrea să reducă cota de TVA de la 23% în prezent, până la 13%, din cauza creşterii preţului petrolului pe piaţa mondială odată cu debutul conflictului din Ucraina.

„Aceasta ar însemna o reducere semnificativă a preţului final plătit de consumator”, a apreciat Pedro Siza Vieira pentru postul de televiziune RTP.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Săptămâna trecută, Portugalia a introdus un mecanism destinat returnării către consumatori a veniturilor suplimentare pe care statul le colectează din cauza creşterii preţului petrolului, prin reducerea unei taxe speciale pe carburanţi, denumită ISP. Cu toate acestea, mecansimul are doar un impact marginal asupra costurilor cu carburanţii deoarece în prezent taxele reprezintă aproximativ 50% din preţul de vânzare cu amănuntul al benzinei şi motorinei.

Chiar şi în situaţia în care Bruxelles-ul va permite Portugaliei să reducă TVA, ţara nu va putea să facă acest lucru imediat deoarece are nevoie şi de aprobarea Parlamentului, care în acest moment nu este complet operaţional deoarece noul Guvern nu a fost numit încă deoarece alegătorii de peste hotare trebuie să mai participe la un al doilea tur de scrutin.