Portugalia cere permisiunea Comisiei Europene să reducă taxele la carburanți

gas benzina motorina oil statie pompa pexels Foto: Pexels.com

Portugalia a cerut permisiunea Comisiei Europene pentru a putea reduce Taxa pe Valoarea Adăugată la carburanţi, în ideea de a răspunde la creşterea record a preţurilor la energie după ce Rusia a invadat Ucraina, a declarat joi ministrul portughez al Economiei, Pedro Siza Vieira, informează Reuters, citat de Agerpres.

Pedro Siza Vieira a precizat că Portugalia vrea să reducă cota de TVA de la 23% în prezent, până la 13%, din cauza creşterii preţului petrolului pe piaţa mondială odată cu debutul conflictului din Ucraina.

„Aceasta ar însemna o reducere semnificativă a preţului final plătit de consumator”, a apreciat Pedro Siza Vieira pentru postul de televiziune RTP.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Săptămâna trecută, Portugalia a introdus un mecanism destinat returnării către consumatori a veniturilor suplimentare pe care statul le colectează din cauza creşterii preţului petrolului, prin reducerea unei taxe speciale pe carburanţi, denumită ISP. Cu toate acestea, mecansimul are doar un impact marginal asupra costurilor cu carburanţii deoarece în prezent taxele reprezintă aproximativ 50% din preţul de vânzare cu amănuntul al benzinei şi motorinei.

Chiar şi în situaţia în care Bruxelles-ul va permite Portugaliei să reducă TVA, ţara nu va putea să facă acest lucru imediat deoarece are nevoie şi de aprobarea Parlamentului, care în acest moment nu este complet operaţional deoarece noul Guvern nu a fost numit încă deoarece alegătorii de peste hotare trebuie să mai participe la un al doilea tur de scrutin.