Direcția Generală pentru Consumatori (DGC) din Portugalia și-a anunțat intenția de a amenda trei societăți care au folosit drapelul național pentru a vinde alcool, scrie Euronews.
Firmele în cauză, care au încălcat codul de publicitate, riscă amenzi cuprinse între 2 493,98 de euro și 24 939,89 de euro.
În cursul unei anchete desfășurate între 8 și 15 iulie, perioadă care a coincis cu ultima etapă a campionatului european de fotbal, DGC a analizat 232 de reclame pentru alcool.
Aceste reclame au fost publicate pe 53 de site-uri web și rețele sociale, inclusiv Facebook și Instagram, iar în total au fost anchetate 20 de societăți.
DGC a subliniat, de asemenea, că aceste încălcări specifice se refereau doar la marketingul pe rețelele sociale, și nu la forme mai tradiționale de publicitate.
La fel ca în multe țări europene, Portugalia are norme specifice privind promovarea alcoolului.
Publicitarilor le este interzis să asocieze băuturile alcoolice cu simboluri naționale precum steagul portughez.
O altă regulă interzice promovarea alcoolului la radio și televiziune între orele 7.00 și 22.30 și este interzis să se adreseze minorilor cu acest tip de publicitate.
Cu privire la acest ultim punct, DGC a adăugat un avertisment suplimentar.
“Din cauza lipsei de restricții în legislație cu privire la orele la care publicitatea pentru băuturi alcoolice este difuzată pe mediile digitale, nu este posibil să se împiedice ca publicitatea să fie prezentată fără discernământ minorilor”.
Nu este deocamdată clar dacă guvernul va lua măsuri concrete pentru a aborda această lacună legislativă.
Investigațiile recente nu sunt prima dată când guvernul portughez pedepsește companiile pentru utilizarea simbolurilor naționale în promovarea alcoolului.
În 2023, două infracțiuni similare au declanșat proceduri disciplinare de stat, deși aceste cazuri nu au fost încă închise.