Guvernul Portugaliei intenționează să reia vânzarea companiei aeriene naționale TAP în 2025, a declarat ministrul infrastructurii din țară, după ce a primit propuneri de la mai mult de 12 potențiali cumpărători, scrie Reuters.
O administrație socialistă anterioară a aprobat privatizarea a cel puțin 51% din TAP în septembrie 2023, dar vânzarea nu a avut loc deoarece Portugalia a organizat alegeri anticipate în martie, care au fost câștigate de o alianță de centru-dreapta.
„Vom începe procesul de privatizare a companiei în 2025 și, în acest scop, am ascultat toate părțile interesate”, a declarat ministrul Infrastructurii, Miguel Pinto Luz.
Ministrul infrastructurii a declarat joi seara în fața unei comisii parlamentare că TAP „s-a consolidat și din punct de vedere financiar, cu rezultate operaționale în linie cu sau mai mari decât cele ale colegilor săi europeni”.
„Indiferent de modelul final de privatizare”, a declarat Pinto Luz, marca TAP și hub-ul său din Lisabona vor fi menținute, adăugând că «rutele strategice către diaspora portugheză», care include Brazilia, Angola, Mozambic și SUA, nu vor fi reduse.
Prim-ministrul portughez Luis Montenegro, care a insistat anterior asupra unei privatizări totale a TAP, a semnalat în urmă cu o lună că o vânzare parțială este o posibilitate.
Pinto Luz a declarat că „au existat expresii de interes din partea a mai mult de o duzină de părți interesate naționale și internaționale”, inclusiv din afara Europei.
Guvernul a confirmat întâlniri cu Air France-KLM, Lufthansa și IAG, proprietarul British Airways. Reuters a anunțat în septembrie că Lufthansa dorește să dețină o participație de 19,9% în TAP, sub pragul de 20% care ar necesita aprobarea Comisiei Europene.
Și Air France-KLM este deschisă la diverse opțiuni, inclusiv achiziționarea unei participații minoritare, a mai scris Reuters.