Potențialii cumpărători de Tesla ocolesc compania, în timp ce reputația lui Musk scade, arată un studiu

elon musk, spacex, tesla, miliardar american, twitter Sursa foto: Patrick Pleul / POOL / AFP

Rândurile potențialilor cumpărători de Tesla din Statele Unite ale Americii sunt în scădere, potrivit unui studiu realizat de firma de analiză de piață Caliber, care a atribuit această scădere în parte personalității polarizante a directorului general Elon Musk, scrie Reuters.

Deși Tesla a continuat să înregistreze o creștere puternică a vânzărilor anul trecut, ajutată de reducerile agresive de prețuri, producătorul de vehicule electrice este așteptat să raporteze vânzări trimestriale slabe încă de marți.

“Scorul de considerație” al Caliber pentru Tesla, furnizat în exclusivitate pentru Reuters, a scăzut la 31% în februarie, mai puțin de jumătate din maximul de 70% atins în noiembrie 2021, când a început să urmărească interesul consumatorilor pentru marcă.

Scorul de considerație al Tesla a scăzut cu 8 puncte procentuale numai din ianuarie, chiar dacă scorurile Caliber pentru Mercedes, BMW și Audi, care produc atât modele pe benzină, cât și modele EV, au crescut în aceeași perioadă, ajungând la 44-47%. În trecut, Musk a acuzat ratele ridicate ale dobânzilor pentru că au redus cererea consumatorilor pentru articole cu bilete mari, precum automobilele.

Caliber a citat asocieri puternice între reputația Tesla și cea a lui Musk pentru aceste scoruri.

“Este foarte probabil ca Musk însuși să contribuie la căderea reputației”, a declarat pentru Reuters directorul general al Caliber, Shahar Silbershatz, precizând că sondajul companiei sale arată că 83% dintre americani îl asociază pe Musk cu Tesla.

Reuters a vorbit cu cinci experți în marketing, sondaje și în domeniul auto, care au declarat că controversele legate de politica din ce în ce mai de dreapta și declarațiile publice ale lui Musk cântăresc asupra mărcii și cererii Tesla.

Temerile economice, lipsa unor noi modele accesibile și concurența tot mai mare din partea rivalilor mai ieftini, cum ar fi BYD din China, au fost, de asemenea, citate de analiștii de pe Wall Street ca punând presiune asupra Tesla.

Vânzările globale de vehicule electrice în SUA sunt prognozate să crească cu 15% în primul trimestru al acestui an, potrivit estimărilor cercetătorului Cox Automotive. Vânzările Tesla ar urma să crească cu 3%.

“Încetinirea EV se anunță a fi o încetinire a Tesla”, a declarat joi, în timpul unei conferințe telefonice, analistul Cox Stephanie Valdez Streaty.

Înmatriculările de mașini noi pentru Tesla în California – cea mai mare piață a acestora în SUA – au înregistrat prima scădere din ultimii trei ani în trimestrul al patrulea din 2023, chiar dacă vânzările de EV-uri au crescut în general.

Cel puțin cinci analiști au redus luna trecută prețul-țintă al Tesla, spunând că producătorul auto ar putea înregistra rezultate dezamăgitoare la livrări în primul trimestru. Acțiunile Tesla au scăzut cu aproape 30% de la începutul anului până în prezent.

Personalitatea ieșită din comun a lui Musk a fost benefică pentru Tesla, deoarece a promovat combaterea schimbărilor climatice prin reimaginarea mașinilor ca fiind computere electrice elegante pe roți, care ar putea bate mașinile pe benzină în ceea ce privește aspectul, performanța și manevrabilitatea.

Tesla a înregistrat o creștere anuală a vânzărilor foarte rapidă timp de peste un deceniu.

În ultimii ani, miliardarul a încurajat controversele prin comentarii și acțiuni, inclusiv prin apropierea de partidul republican și aprobarea unor comentarii antisemite pe X. Musk a negat că ar fi antisemit.

Când a fost întrebat de un investitor, în timpul unei teleconferințe din ianuarie 2023, dacă comentariile sale politice dăunează mărcii și vânzărilor Tesla, Musk a spus că este “rezonabil de popular”, referindu-se la cei 127 de milioane de urmăritori pe care îi avea atunci pe X, fostul Twitter.

“Indiferent dacă mă urăști, mă placi sau ești indiferent, vrei cea mai bună mașină sau nu vrei cea mai bună mașină?”. a declarat Musk la un alt eveniment din noiembrie.

Firma de consultanță pentru evaluarea mărcii Brand Finance a constatat că reputația Tesla a scăzut în 2023 în Statele Unite, Olanda, Franța, Marea Britanie și Australia. Reputația Tesla nu a avut de suferit în China, unde este posibil ca accesul la știri despre companie și directorul său general să fi fost limitat, și în Germania.

În SUA, un sondaj realizat de firma de analiză a consumatorilor CivicScience, arătat în exclusivitate pentru Reuters, a arătat că 42% dintre respondenți aveau o părere nefavorabilă despre Musk în februarie, față de 34% în aprilie 2022, când Musk a dezvăluit participația sa în Twitter.

“Un număr modest, dar în creștere, de cumpărători de vehicule electrice sunt din ce în ce mai descurajați de comportamentul și politica lui Elon Musk și găsesc acum alternative viabile la Tesla pe piață”, a declarat Ed Kim, președintele companiei de consultanță AutoPacific, cu sediul în California.

Din acest grup face parte Jonny Page, un consultant cu sediul la Londra care lucrează cu startup-uri axate pe climă și care va achiziționa un EV în această vară. Nu va fi un model Tesla.

Page, în vârstă de 36 de ani, a declarat că decizia sa se datorează parțial îngrijorărilor legate de siguranța Tesla, dar mai ales comportamentului “dement” al lui Musk. “Nu vreau să pun niciun ban în buzunarele acestui om”, a spus Page.

Reputația Tesla este încă foarte bună pentru mulți.

Compania de cercetare de piață S&P Mobility arată că Tesla are cea mai mare loialitate dintre marile mărci auto, 68% dintre proprietari alegând o altă Tesla atunci când au cumpărat o mașină nouă anul trecut.

Christian Cook, un proprietar de Tesla Model 3 din Texas, care s-a identificat ca fiind înclinat spre dreapta, a declarat că acțiunile lui Musk nu au făcut nicio diferență și că “a început să devină insensibil la aceste șmecherii”.

Kat Beyer, o activistă pentru climă din Wisconsin, a declarat că a vrut să evite Tesla din cauza sprijinului acordat de Musk republicanilor, dar a sfârșit prin a cumpăra un Model Y anul trecut din cauza lipsei de vehicule electrice cu infrastructură de încărcare fiabilă.

“Este greu să conduci mașina asociată cu el”, a spus Beyer. “Dar nu mă pot întoarce la benzină”.

Sursa foto: Patrick Pleul / POOL / AFP

Comentarii

  1. Cand s-or apuca DOJ de ei, ramane doar Fapta.

    Fie-va mila de Musk ! E doar cel mai mare escroc din Istoria Istoriilor, dupa Numere.

    (acum, nu stiu cum stam ajustat inflatiei cu Madoff(Pardon!), dar, la ce Prima voia Musk, ziceai ca a facut tot ce inseamna Tesla de unul singur si cu mainile goale..)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *