Președintele grupului auto chinez Geely, Li Shufu, își vinde participația la Daimler Truck

Daimler Trucks camioane

Președintele grupului auto chinez Geely, Li Shufu, şi-a vândut întreaga participaţie deţinută la Daimler Truck, a anunţat vineri un purtător de cuvânt al producătorului german de camioane, transmite Reuters, citat de Agerpres. Li Shufu controlează Tenaciou3 Prospect Investment, o divizie de investiții controlată de Geely Group Co. Ltd., parte a societății Geely.

Tenaciou3 Prospect Investment şi-a vândut întreaga participaţie deţinută la Daimler Truck, a anunţat vineri un purtător de cuvânt al producătorului german de camioane, transmite Reuters, citat de Agerpres.

„Confirmăm că investitorul Tenaciou3 Prospect Investment Ltd şi-a vândut acţiunile deţinute la Daimler Truck Holding AG. Nu vom face alte comentarii”, a precizat purtătorul de cuvânt al Daimler Truck.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În mai 2022, Renault anunţase în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină. În noiembrie, Renault şi Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto.

Analiştii apreciază că decizia grupului francez Renault SA de a-şi combina activele din domeniul motoarelor cu combustie cu cele ale grupului chinez Geely va aduce un alt producător auto pe orbita lui Li Shufu, un miliardar chinez care a devenit un jucător important în procesul de restructurare a industriei auto europene pentru era vehiculelor electrice.

Tranzacţia cu Renault se adaugă unui şir de companii auto pe care Geely le are în Europa, care deţine de asemenea pachete de acţiuni la Aston Martin Lagonda Ltd., Mercedes-Benz AG şi marca Lotus.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: