UPDATE VIDEO Prima şosea nouă din acest an: CNAIR a deschis astăzi centura oraşului Mihăileşti, pe DN 6. „Ciotul” de doar 3 kilometri lungime se termină după aproape 10 ani

Mihăileşti

Centura oraşului Mihăileşti a fost deschisă vineri la prânz, după 9 ani de la semnarea primului contract, a anunţat Ministerul Transporturilor. Antreprenorul român Viarom, care a preluat contractul în urmă cu un an, a terminat lucrarea cu trei luni înaintea termenului contractual, după ce a folosit o tehnologie performantă pentru turnarea asfaltului.

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că, după 9 ani de zile și după multiple probleme, lucrările la Varianta Ocolitoare Mihăilești au fost încheiate. Actualul antreprenor a reușit să finalizeze proiectul înaintea termenului contractual, luna februarie a anului viitor, pentru că, spre deosebire de predecesorii săi, a abordat cu seriozitate acest obiectiv. La devansarea termenului contractual a contribuit probabil și decizia constructorului de a investi într-o tehnologie performantă pentru aşternere a asfaltului, prin folosirea unui sistem 3D.
De astăzi se va putea circula în regim de 2 benzi pe sens pe Varianta de Ocolire Mihăilești, ceea ce reprezintă un avantaj atât pentru traficul rutier de tranzit cât și pentru localitate. Chiar dacă are o lungime de doar 3,18 km, această variantă va duce la scurtarea timpilor de deplasare pe DN6 și la reducerea riscurilor specifice tranzitării localităților”, arată ministerul.

ŞTIREA INIŢIALĂ:

Centura oraşului Mihăileşti, pe Drumul Naţional 6 Bucureşti – Alexandria, va fi inaugurată astăzi, după aproape 10 ani de la semnarea primului contract. „Ciotul” de centură Mihăileşti (judeţul Giurgiu) are o lungime de doar 3,2 kilometri, dar scoate din oraş traficul de pe una dintre cele mai aglomerate şosele din ţară. Constructorul român Viarom a câştigat contractul la sfârşitul anului trecut, în februarie 2021 a preluat lucrarea de la 30% stadiu fizic, iar recepţia se face astăzi, înaintea termenului contractual, februarie 2022.

Contractul pentru construirea Centurii Mihăileşti a trecut cam prin toate problemele specifice şantierelor româneşti: constructori neserioşi, exproprieri ratate, „circ” pentru presă la rezilierea contractului, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură.

„Primul contract a fost semnat în 03.04.2012 (Contrat Ingenieria y Obras), reziliat după doar 6 luni, iar pe al doilea, parafat în 21.04.2016 cu spaniolii de la Copisa, autorizația de construire a venit abia în iunie 2017 și au fost întotdeauna probleme cu exproprierile (pline de erori), modificările de proiect, relocările de utilități și o sumedenie de blocaje tergiversate, pasate între Copisa și CNAIR. După ce instituțiile responsabile, în frunte cu CNAIR și-au bătut joc de proiect, contractul a fost reziliat de Răzvan Cuc în 04.04.2019, într-un teatru absurd cu rupere de hârtii în fața presei, la un stadiu de execuție de aproximativ 30%, gest pentru care CNAIR a fost dată în judecată de antreprenor, evident”, arăta Asociația.

După rezilierea celui de-al doilea contract (2019) oficialii din Ministerul Transporturilor şi Compania de Drumuri susţineau că lucrările vor fi reluate în regie proprie, cu personal şi utilaje de la Regionala de Drumuri Bucureşti, ceea ce nu s-a mai întâmplat. Centura Mihăileşti are două benzi pe sens şi separator median iar lucrările au costat 37 de milioane lei.

Avantajele proiectului:

– reducerea timpului de călătorie pe varianta de ocolire a orașului Mihăilești și creșterea vitezei medii de deplasare de la 24,3 km/h la 85 km/h
– îmbunătățirea siguranței traficului și reducerea numărului de accidente
devierea traficului greu și de tranzit în afara orașului
reducerea poluării aerului în zona localității urbane, prin creșterea fluenței atât a traficului de tranzit, deviat pe varianta de ocolire, cât și a traficului rămas în zona urbană
reducerea poluării sonore în zona localității urbane, prin devierea traficului greu pe o rută ocolitoare și prin creșterea fluenței traficului rămas în zona urbană.

Nu este prima inaugurare de anul acesta, dar este prima şosea complet recepţionată. În septembrie, CNAIR a deschis pasajul suprateran de la Mogoşoaia, dar fără ca lucrarea să fie completă şi un tronson de 4 kilometri din centura Satu Mare (lungimea totală este de 19 km).

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *