Primăria București va plăti în plus 41 de milioane de lei către Astra Vagoane Arad pentru contractul de 100 de tramvaie semnat în 2021

tramvaie imperio Sursa foto: Facebook/Societatea de Transport București - STB SA

Primăria București a acceptat ajustarea cu 41 de milioane lei a contractului de 840 de milioane de lei cu Astra Vagoane Călători și Qingdao Sifang pentru achiziția a 100 de tramvaie, potrivit unei notificări remise în SICAP, platforma de achiziții publice. Noul preț al contractului este așadar de 881 milioane lei.

„Act adițional nr. 1, înregistrat în RUC cu nr. 637/29.08.2023 prin care se modifică ART. 2, subclauza 2.2 rezultant astfel un preț ajustat al contractului de 881.496.817,60 lei fără TVA”, este mențiunea din SICAP.

Nu sunt precizate expres motivele revizuirii prețului din contract. Există doar explicații generale care argumentează că astfel de revizuiri sunt posibile. Aceasta este precizarea PMB: „Modificări ca urmare a aplicării directe a prevederilor contractului – clauze de revizuire (ajustări, măsuratori, regularitate). Au fost prevăzute în documentele achiziției initiale sub forma unor clauze sau opțiuni de revizuire clare, care pot include și clauze de revizuire a prețului”. Aici poate intra, spre exemplu, ajustare cu rata inflației. Pe perioada contractului.

Astra Vagoane Călători și partenerul chinez semnau în 2021 cu PMB un contract de 840 milioane lei pentru livrarea a 100 de tramvaie noi, model Imperio, în 37 de luni. Până la acest moment, la jumătatea termenului din contract, au fost livrate și puse în circulație 50 de tramvaie. Ele au o garanție de 7 ani asigurată de furnizor și sunt alocate pentru circulația pe liniile 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 și 55.

Compania Astra Vagoane Călători este deţinută de Valer Blidar. Pe lângă fabrica ce produce vagoane și tramvaie, omul de afaceri mai deţine şi firmele Astra Vest, Sirv Titu, fabrica de marmură Marmura Bucureşti şi compania Tristar Bucureşti.

Sursa foto: Facebook/Societatea de Transport București - STB SA

Comentarii

  1. Luate la suprapreț… evident, șmecherul de Blidar l-a văzut pe papleacă și îi dă la muzicuță… nicușor înghite… după ce că-s proaste ( se strică, huruie, troncăne), mai și costă…41 milioane…aaaa…scuzați, primarul plătește datorii…mă scuzați…face altele… dacă era Băsescu i le băga în dos…

  2. Buna ziua
    De unde sau de la cine stiti ca sunt la “supra-pret”?
    Daca aveti dovezi incontestabile iesiti in lumina reflectoarelor cu cinste si curaj si asumati-va afirmatiile cu consecintele de rigoare…
    Sunt convins ca presa va fi mai mult decat deschisa sa va vada dovezile si pe ce anume concret va bazati cand aruncati astfel de fumigene/artificii.

  3. Păi bueeeey, cum să dai 41 milioane în plus? Cu 41 milioane iei 40 tramvaie noi. E caz penal bueeeey… corpul de control al curții de conturi unde este?

  4. Toate subansamblurile care se ansamblează tramvaiele s-au modificat prețul chiar și curentul electric plus inflația din anul în care a fost încheiat contractul. Modificarea prețului era o clauză la contract.

  5. Modificarea era clauză în contract? Fraier ăla de a semnat așa ceva… corpul de control…unde este corpul de control al curții de conturi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *