Primăria Capitalei a început modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Vasile Milea, traseu pe care vor circula primele tramvaie noi

line tramvai 41 Inquam George Calin Sursa foto: Inquam/ George Calin

Prima modernizare de linie după mulţi ani fără lucrări la București: Primăria Capitalei a început modernizarea liniei de tramvai pe bulevardul Vasile Milea, traseu pe care vor circula primele tramvaie noi. STB va reface şi calea de rulare pentru liniile 40 şi 55.

Primăria Capitalei a început lucrările pentru modernizarea liniei de tramvai de pe bulevardul Vasile Milea, în sectorul 6, ultimul tronson rămas nereabilitat de pe inelul principal de circulaţie. Este traseul tramvaielor 1 şi 10, care transportă zilnic până la 50.000 de călători şi pe care, din toamna anului viitor, vor circula primele tramvaie noi din contractul de 840 de milioane lei semnat cu asocierea româno- chineză Astra Arad- CRRC ( China). Contractul este pentru 100 de unităţi noi cu o lungime de 36 de metri.

Segmentul de pe bulevardul Vasile Milea între intersecţia cu bulev. Timişoara –fosta APACA şi Pasajul Basarab are o lungime de 1,1 kilometri iar lucrările vor dura un an. Contractul de 28 de milioane lei a fost semnat în ianuarie şi este finanţat din fonduri europene, anunţă PMB într-un comunicat de presă : ,,Primăria Municipiului București a predat astăzi, 25 mai 2021, amplasamentul către S.C. URBAN PROFILE GRELE S.R.L., câștigătorul procedurii de achiziție publică, pentru demararea lucrărilor la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV”, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020. În cadrul proiectului, se vor executa următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare (…) Obiectivul general al proiectului este reducerea emisiilor de CO2 generate de transportul rutier motorizat cu 613 tone/an, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor de parcurs, precum și a accesibilității.” a precizat PMB.

Pe acest tronson care asigură legătura între Drumul Taberei şi Militari, STB a reorganizat circulaţia mijloacelor de transport în comun : liniile de tramvaie 1, 10 şi 19 circulă pe trasee deviate în timp ce liniile 11 şi 35 au fost suspendate, călătorii fiind preluaţi cu autobuzele navetă 610. Spre deosebire de tramvaiele care circulă pe traseu separat cu garduri metalice, autobuzele merg pe prima bandă, vin greu şi sunt aglomerate la orele de vârf.

Este practic, prima lucrare de modernizare pentru calea de rulare a tramvaielor după foarte mulţi ani în care s-au făcut doar ,,cârpeli” la şinele vechi, ultima investiţie importantă fiind refacerea liniilor pe Iancului şi parţial pe şos. Pantelimon.

Alte trei linii de tramvai care aşteaptă modernizarea şinelor

Cele 100 de tramvaie noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, unele dintre acestea fiind nemodernizate şi fără garduri metalice care să împiedice şoferii să circule pe linie depăşind astfel, coloanele formate la semafor. Potrivit promisiunilor PMB, tot pentru contractul de achiziţie a tramvaielor noi se va reface şi traseul liniilor 40 şi 55, şina de pe bulevardul Basarabia spre şi dinspre Stadionul Arena Naţională fiind foarte degradată.

Situaţia liniei spre Pipera şi Băneasa, transformată de mai mulţi ani în parcare

O altă ,,restanţă” a Primăriei Generale pentru îmunătăţirea condiţiilor de transport în comun este reluarea circulaţiei tramvaielor pe linia nr. 5 spre Pipera şi Băneasa. Linia, pe unele tronsoane modernizată şi înălţată faţă de nivelul carosabilului este nefuncţională de mai mulţi ani pentru că STB nu poate pune în funcţiune o buclă de întoarcere de lângă Aeroportul Băneasa iar şoferii au transformat linia în parcare. O soluţie de circulaţie pe care STB putea să o pună în practică este cea de la Granitul – Pantelimon unde se circulă alternativ cu ajutorul macazurilor. De asemenea, pentru zona Pipera- Pantelimon PMB este aşteptată să vină cu decizia finală în privinţa posibilităţii de a introduce linia de tramvai pe Pasajul Doamna Ghica aşa cum a cerut Primarul sectorului 2 Radu Mihaiu care sprijină reluarea lucrărilor acordând 30 de milioane lei, finanţare de la bugetul Primăriei de sector.

În privinţa contractului pentru achiziţia a 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri, PMB aşteaptă motivarea Curţii de Apel Bucureşti care a decis, definitiv, că rezilierea contractului cu producătorul de la Paşcani nu a fost conformă.

Sursa foto: Inquam/ George Calin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *