Primarul Băluță, la lansarea licitației pentru Magistrala M 4 Gara de Nord-Filaret-Gara Progresu : peste un an și jumătate estimăm primele lucrări/Finanțare europeană nerambursabilă integrală de 2,5 miliarde Euro

M 4 Filaret

Primăria sectorului 4 care a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Magistralei M 4 Gara de Nord-Filaret-Progresu estimează un termen de cel puțin un an și jumătate până la începerea lucrărilor. Termenul pentru depunerea ofertelor este de două luni, alte 6-9 luni pentru evaluarea ofertelor și semnarea contractului, iar alte 10 luni pentru proiectare. Documentația pentru contractul de 2,5 miliarde Euro a fost trimisă marți, 2 aprilie la ANAP unde se estimează 15 zile pentru verificări, prin urmare încă nu este vizibilă în SEAP, a precizat Primarul Daniel Băluță. Inițial, prima secțiune a M 4 până la Filaret avea finanțare de 300 de milioane Euro prin PNRR, dar din cauza întârzierilor, Ministerul Transporturilor a transferat fondurile pe prima secțiune 1 Mai-Băneasa a Magistralei M 6.

,,Ieri am ridicat în SICAP procedura, are cam 15 zile termen de verificare pentru ANAP. Termenul pentru depuenrea ofertelor este de 60 de zile și invit cât mai multe concerne naționale și internaționale pentru că avem nevoie de antreprenori valoroși. Estimarea pe care o am : între 6 și 9 luni procedura de licitație, al doilea moment este semnarea contractului și va începe partea de proiectare. Mai devreme de 10 luni nu ne putem aștepta la lucrări efective. În mod realist, mai devreme de un an și jumătate nu vom vedea foreze în teren. E o activitate complexă, de proiectare pentru că sunt 14 stații. Am depus solicitarea de finanțare, estimăm între 30 și 40 de zile să semnăm contractul de finanțare de 2,5 miliarde euro, poate e cea mai mai mare investiție din București din ultimii ani, iar gradul de finanțare este de 100 %.” -Daniel Băluță.

Termenul de execuție pentru cele 14 stații este de 60 de luni.

„Conform estimărilor specialiștilor angrenați în derularea acestui obiectiv de investiții, până la finalul lunii februarie a.c., va fi lansată în S.I.C.A.P. și procedura de licitație publică pentru proiectare și execuție. Câștigătorul/câștigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire. Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride, arată Primăria Sectorului 4.

 

Comentarii

  1. Sa inteleg ca a inceput campania electorala? Oricat de mult si-ar dori, Primaria Sector 4 nu poate sustine un proiect de o asemenea anvergura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *