Toate cele 304 grinzi de beton care compun podul peste Olt de la Slatina de pe lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti au fost montate, a anunţat Compania de Drumuri. De asemenea, constructorul român UMB a finalizat montarea tablierelor metalice, iar acum se execută lucrări la placa de suprabetonare.
Viaductul peste Olt de la Slatina are o lungime totală de 1,7 kilometri şi este cea mai dificilă lucrare a lotului dintre Balş şi Slatina. De finalizarea acestuia depinde deschiderea circulaţiei pe primii 40 de kilometri de drum expres din România.
Toate grinzile de beton (au o greutate de 82 de tone) sunt construite în regie proprie în fabrica UMB de pe şantier. CNAIR a prezentat Raportul de Progres al podului peste Olt de pe Drumul Expres Craiova-Pitești:
– au fost montate toate grinzile de beton,
– s-au montat toate tablierele metalice,
Podul în câteva cifre:
- 1.720 de metri lungime totală,
- 38 de deschideri
- 304 grinzi de beton,
- lungimea unei grinzi de beton este de 40 de metri,
- greutatea unei grinzi este de 82 de tone,
- 3 deschideri cu suprastructură din tablier metalic,
- greutatea tablierului de pe deschiderea centrală, pe o cale, depășește 175 de tone,
- greutatea totală a ansamblului, macara+tablier metalic, depășește 1.000 de tone.
Stadiul fizic de execuţie al lotului 2 Balş – Slatina este de aproximativ 90%, însă „transporturile” nu garantează deschiderea circulaţiei până la sfârşitul anului, anunţa recent Cristian Pistol, consilierul premierului pentru infrastructura de transport şi fost director în CNAIR peste autostrăzi.
Contractul pentru sectorul Balş – Slatina a fost semnat pentru 1,4 miliarde lei în decembrie 2018, iar lucrările au început în septembrie 2019.