Primul magazin de îmbrăcăminte Amazon va folosi inteligența artificială pentru a înțelege preferințele clienților și pentru a recomanda o ținută potrivită

magazin Amazon Style Sursa foto: Amazon

Primul magazin de îmbrăcăminte Amazon va folosi inteligența artificială pentru a înțelege preferințele clienților și pentru a recomanda o ținută potrivită. Magazinul se va deschide la sfârșitul acestui an, într-un complex comercial de lux din Los Angeles, a declarat astăzi compania, unde va fi înconjurat de magazine tradiționale pe care revoluția sa de cumpărături online a amenințat să-i distrugă.

Magazinul Amazon Style va oferi „sute de mărci” pe care clienții „le cunosc și le iubesc”, a spus compania, și va folosi tehnologie avansată în magazin pentru a remodela experiența de cumpărături.

În loc să forțezi clienții să caute prin rafturile de îmbrăcăminte, acolo va fi expus doar unul din fiecare articol. Clienții vor scana apoi codurile QR alese pentru a vedea mărimile, culorile și evaluările clienților. Ei pot trimite apoi articolul în dimensiunea și culoarea aleasă la ghișeul de ridicare a produsului sau direct la un vestiar.

În cabina de probă, accesată prin aplicație, clienții vor găsi articolele pe care le-au selectat. Ei pot folosi apoi monitorul cu ecran tactil pentru a solicita alte dimensiuni sau articole noi. Hainele vor fi aduse în „câteva minute”, a spus Amazon, folosind tehnologia deja folosită în centrele sale de onorare a comenzilor.

Cumpărătorii vor putea folosi sistemul Amazon de scanare a palmelor, Amazon One, pentru a plăti în timpul plății. Prețurile vor fi aceleași online și în magazin, astfel încât clienții să poată achiziționa articole mai târziu după ce le-au salvat în aplicația de cumpărături.

Compania nu a spus când exact se va deschide magazinul, ce mărci va stoca sau câte magazine își propune să deschidă. În prezent, magazinul său online deține produse de la designeri high-end precum Oscar de la Renta, al cărui parfum este vândut pe site, dar multe mărci de lux au decis să nu vândă prin Amazon.

Compania, fondată de Jeff Bezos în 1994, a devenit cel mai mare vânzător de îmbrăcăminte din Statele Unite de când a început să vândă haine în 2002. Cu toate acestea, mai mult de 85% din vânzările de îmbrăcăminte americane au loc încă în magazine fizice, reflectând dorința clienților de a simți și proba hainele înainte de a scoate banii din buzunar.

Trimiterea articolelor direct la un vestiar este ceva pe care Nike l-a implementat deja în magazinele sale emblematice.

Magazinele de haine fizice vor reprezenta un nou front pentru Amazon, care a început prin vânzarea de cărți online și s-a extins în cloud computing, streaming de conținut digital, smartphone-uri și magazine alimentare. Acum are aproximativ 750.000 de lucrători în depozite numai în SUA, dar s-a confruntat cu critici privind condițiile de muncă, inclusiv acuzații conform cărora lucrătorii nu au putut să ia pauze în timpul schimburilor lungi. Amazon s-a opus eforturilor lucrătorilor de a se sindicaliza.

În 2017 a cumpărat Whole Foods, magazinele de lux de produse proaspete, pentru 13,7 miliarde de dolari, iar în 2015 a deschis Amazon Books în Seattle. De asemenea, compania dezvoltă o linie de supermarketuri Amazon Fresh fără numerar.

Sursa: The Times

Sursa foto: Amazon

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *