BCR este prima mare companie care anunță că renunță la colaborarea cu influencerul George Buhnici, după ce afirmațiile făcute de vloggerul George Buhnici privind „vergeturile” femeilor de pe plaja de la festivalul Neversea au declanșat o dezbatere aprinsă în societate și au atras critici vehemente atât din partea societății civile, organizațiilor pentru promovarea drepturilor femeilor, mediului privat și, rezervat, a sferei politice.
„Situația din ultimele zile generată de unul dintre partenerii noștri, George Buhnici, ne-a pus în poziția de a reacționa la acest derapaj.
Am respins și vom respinge întotdeauna orice atitudine de sexism și discriminare în limbajul public. Totuși, am crezut și credem în a doua șansă, nu în execuții sumare, în piața publică. Continuăm să credem că orice greșeală se repară mai ales cu implicarea celui care a greșit. Adevărul simplu spus este ca am așteptat în ultimele zile (din respect pentru un partener de mulți ani) poziția lui la reacția publicului și, mai ales, la solicitarea noastră de angajare într-o campanie de educație împotriva discriminării și sexismului. Am primit un răspuns din care este evident că vedem diferit lucrurile. L-am anunțat pe George că vom încheia parteneriatul cu el. Sexismul, discriminarea, obiectificarea sexuală a femeilor sunt inacceptabile în orice formă și nuanță, implicită sau explicită”, anunțat BCR.
Reamintim însă că prima reacție a BCR la acest derapaj a fost „Nu vom comenta subiectul. Mulțumim de înțelegere”, după cum a scris Libertatea.
Ulterior, reprezentanții BCR au mai transmis o reacție, tot fără a se delimita de George Buhnici. „Este adevărat că oricine poate greși, dar la fel de adevărat este că, în orice greșeală, cu toții putem realiza impactul, exprima scuze și remușcări sincere”, scriau reprezentanții băncii într-un comunicat public.
BCR este unul dintre principalii colaboratori ai vloggerului George Buhnici. Buhnici a promovat în ultimele luni aplicația de banking inteligent George by BCR atât în cadrul podcastului, cât și pe contul său de Instagram.
BCR declară în Codul de Responsabilitate Socială că își propune să fie nu doar „cea mai mare bancă locală”, dar și „să fim un conector și un catalizator pentru dezvoltarea României. Să fim Banca pentru România, având în echipa sa cetățeni responsabili activi, cu principii solide și având ca scop intermedierea și susținerea dezvoltării valorii în societate”.
De asemenea, în codul său etic BCR susține: „Pentru că punem reputația și integritatea organizației noastre mai presus de orice, sponsorizăm doar entități care dispun de o reputație impecabilă și care, prin prisma colaborării, nu vor afecta reputațional sau financiar Grupul BCR”.
Alte firme care, în mod explicit, își fac reclamă prin intermediul lui Buhnici sunt și mari firme de streaming video (Disney Plus) sau tehnologie și comunicații (Huawei), potrivit Libertatea.