Alstom ar trebui să plătească statului român penalităţi de zeci de milioane de euro pentru întârzierile cu doi ani în livrarea trenurilor Coradia, noul grafic indicând luna ianuarie 2026, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, într-un interviu acordat Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În schimb, producătorul polonez PESA va livra anul acesta 14 trenuri în România, iar prima ramă va circula la începutul lui 2026, operată de CFR Călători.
Mihai Barbu a mai vorbit în interviu despre majorarea indemnizaţiilor “pentru şefime” la CFR Călători, respectiv cei şapte membri ai Consiliului de Administraţie şi cei doi directori – directorul general şi directorul financiar – cu aproape 32.000 lei pe lună pentru fiecare, dar şi despre compensaţiile acordate de statul român operatorilor de transport feroviar de călători.
Şeful ARF a subliniat că în sector trebuie făcute investiţii serioase pentru a putea “readuce pe calea ferată şi călătorii, dar şi marfa”, având în vedere că până în prezent prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) s-au construit 500 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, dar s-au reabilitat doar 170 kilometri de cale ferată şi “nu s-a construit un metru de cale ferată nouă”.
Interviul integral AICI