Alstom ar trebui să plătească statului român penalităţi de zeci de milioane de euro pentru întârzierile cu doi ani în livrarea trenurilor Coradia, noul grafic indicând luna ianuarie 2026, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, într-un interviu acordat Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În schimb, producătorul polonez PESA va livra anul acesta 14 trenuri în România, iar prima ramă va circula la începutul lui 2026, operată de CFR Călători.

Mihai Barbu a mai vorbit în interviu despre majorarea indemnizaţiilor “pentru şefime” la CFR Călători, respectiv cei şapte membri ai Consiliului de Administraţie şi cei doi directori – directorul general şi directorul financiar – cu aproape 32.000 lei pe lună pentru fiecare, dar şi despre compensaţiile acordate de statul român operatorilor de transport feroviar de călători.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Şeful ARF a subliniat că în sector trebuie făcute investiţii serioase pentru a putea “readuce pe calea ferată şi călătorii, dar şi marfa”, având în vedere că până în prezent prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) s-au construit 500 kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, dar s-au reabilitat doar 170 kilometri de cale ferată şi “nu s-a construit un metru de cale ferată nouă”.

Interviul integral AICI