Producătorul auto american Tesla a vândut doar o singură mașină în Coreea de Sud în luna ianuarie, în condițiile în care o serie de probleme – chestiuni de siguranță, prețuri și lipsa infrastructurii de încărcare – afectează cererea, scrie Bloomberg.
Vânzarea de către companie a unui singur SUV Model Y a fost cea mai proastă lună din iulie 2022, când producătorul auto cu sediul în Austin, Texas, nu a vândut niciun vehicul, potrivit datelor companiei de cercetare Carisyou, cu sediul la Seul, și ale ministerului coreean al comerțului. La nivelul tuturor constructorilor auto, numărul de vehicule electrice noi înregistrate în Coreea a scăzut cu 80% în ianuarie față de decembrie, arată datele Carisyou.
Constructorii auto se confruntă cu o încetinire a entuziasmului pentru vehiculele electrice în Coreea de Sud, deoarece ratele mai mari ale dobânzilor și inflația îi determină pe consumatori să își limiteze cheltuielile, în timp ce îngrijorările legate de incendii ale bateriilor și lipsa încărcătoarelor rapide diminuează, de asemenea, cererea. Vânzările scăzute ale Tesla din ianuarie marchează o schimbare majoră pentru marcă, în condițiile în care Model Y, fabricat în China, a fost unul dintre cele mai bine vândute anul trecut.
Potrivit lui Lee Hang-Koo, șeful Institutului Jeonbuk de Tehnologie a Convergenței Automobilului din Jeonbuk, mulți dintre cei care au adoptat timpuriu aceste modele au cumpărat deja vehicule electrice, iar consumatorii de masă nu caută încă să cumpere. Popularitatea Tesla este afectată și de legăturile sale cu China, a spus el.
“Majoritatea coreenilor care au vrut să cumpere mașini Tesla au cumpărat una”, a spus Lee. “Recent, unii oameni nu mai apreciază Tesla după ce au aflat că unele dintre ele sunt fabricate în China”, consumatorii fiind îngrijorați de calitatea producției, a spus el.
Vânzările de vehicule electrice din Coreea sunt, de asemenea, afectate de fluctuațiile sezoniere puternice ale cererii. Mulți oameni evită să cumpere vehicule în ianuarie pentru că vor să aștepte anunțul guvernului privind subvențiile, potrivit lui Lee.
Într-o declarație pentru Bloomberg News, un purtător de cuvânt al Tesla în Coreea a spus că potențialii clienți au amânat achizițiile de vehicule electrice înainte de confirmarea subvențiilor.
Tesla se confruntă cu probleme și la acest capitol. În iulie 2023, compania a stabilit prețul de vânzare al Model Y fabricat în China la 56.990.000 de woni (43.000 de dolari), aducându-l sub pragul de 57 de milioane de woni care permite mașinilor să se califice pentru o subvenție guvernamentală completă.
În planul pentru 2024, anunțat marți, nivelul a fost redus la 55 de milioane de woni, reducând la jumătate subvenția pentru Model Y de la Tesla.