Birkenstock, companie susținută de LVMH, urma să își listeze miercuri acțiunile la Bursa de Valori din New York, după ce producătorul german de sandale de lux a obținut o evaluare de 9,3 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice inițiale (IPO) din SUA, scrie Reuters.
IPO-ul companiei a strâns 1,48 miliarde de dolari după ce cele 32,3 milioane de acțiuni au fost evaluate la un preț conservator de 46 de dolari bucata, poziționând brandul vechi de 250 de ani pentru un debut fără probleme pe piață.
Birkenstock este a patra companie importantă care a lansat o ofertă publică inițială în SUA în ultimele patru săptămâni, după cele ale designerului de cipuri Arm Holdings, ale aplicației de livrare de alimente Instacart și ale platformei de automatizare a marketingului Klaviyo. Deși toate acestea au avut o primă zi optimistă ca entități listate, acțiunile lor au renunțat de atunci la creșteri, ceea ce a tulburat perspectivele pieței IPO.
La închiderea de marți, acțiunile Instacart se aflau cu 10% sub prețul lor de IPO. Arm și Klaviyo sunt relativ stabile, închizând cu 9% și, respectiv, 16% peste prețurile lor de IPO.