Producătorul de medicamente Biofarm a raportat un profit net de 43,64 milioane de lei în primul semestru, în creştere cu 20%

BIOFARM

Producătorul de medicamente Biofarm a raportat un profit net de 43,64 milioane de lei în primul semestru, în creştere cu 20% faţă de prima parte a anului trecut, în timp ce veniturile din vânzări au urcat cu peste 17%, la 138,56 milioane de lei, potrivit datelor raportate Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Biofarm este unul dintre primii zece mari producători de medicamente şi suplimente alimentare din România.

În primul semestru al anului 2022 ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 2% din vânzările totale nete ale Biofarm. Produsele companiei au fost exportate în 3 ţări: Republica Moldova, Azerbaijan şi Kirghizstan.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

”Veniturile nete din vânzări realizate în primul semestru al anului 2022 au fost de 138.565.427 lei, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021. Strategia companiei este de a continua creşterea susţinută atât pe piaţa din România, cât şi pe pieţele externe prin consolidarea brandurilor existente si prin dezvoltarea de noi branduri”, arată raportul companiei.

În primul semestru al anului 2022, Biofarm a ocupat locul 31 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. Cu peste 20 de branduri reprezentative, Biofarm este lider de piata din punctul de vedere al volumelor în categoriile de referinţă a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Carbocit, Sennalax, Bixtonim, Carmol, Biofen, Nervocalmin si Cavit. În valoare, Biofarm şi-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creştere de 18% faţă de semestrul 1 al anului 2021, raportat la preţul de achiziţie în farmacii.

Privind investiţiile, compania va lua în calcul stadiul de dezvoltare al fiecărui brand în parte şi potenţialul categoriei în care activează acesta.

”Strategia de dezvoltare a Biofarm are în vedere produse dezvoltate intern cum este Biofen Extra, o combinaţie de ibuprofen şi paracetamol. Centrul de dezvoltare de produse noi devine foarte important deoarece planurile companiei pentru următorii 5-7 ani au în vedere o serie de formule de produse noi care vor fi lansate în piaţă. Dezvoltarea de produse noi va fi unul dintre motoarele de creştere pe viitor”, mai arată compania.

În primul semestru al anului 2022, Biofarm SA a avut un număr mediu de 379 de angajaţi.

Portofoliul Biofarm SA cuprinde produse din categoriile: medicamente, suplimente alimentare, cosmetice şi dispozitive medicale.

Acţionarul majoritar al companiei este SIF Muntenia, cu 51,57% din acţiuni, în timp ce SIF Banat-Crişana deţine 36,74% din acţiuni.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: