Profi a obținut vânzări de 11,7 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 22% față de 2021/ Retailerul vrea să introducă în acest an și casele self-scan

Magazin Profi

Retailerul de proximitate Profi Rom Food, operat de fondul de investiții Mid Europa Partners, a obținut vânzări de 11,7 miliarde lei anul trecut, în creștere cu 22% față de 2021, a anunțat Andrei Bica, directorul financiar Profi, în cadrul unei conferințe cu presa. EBITDA a fost doar cu 5% mai mare decât în 2022 din cauza impactului negativ al crizei COVID-19 care s-au resimțit în primul trimestru din 2022 în ceea ce privește restricții de funcționare, întreruperi ale lanțului de aprovizionare din cauza războiului din Ucraina, precum și din cauza creșterii semnificative a prețului la energie și inflație ridicată.

Vânzările life for life (LFL) au înregistrat o creștere de 18%, peste rata inflației. Directorul financiar spune că aceste vânzări au fost atrase în mare parte din numărul de clienți în creștere cu 17% anul trecut față de 2021. Potrivit acestuia, în medie, 1,2 milioane de clienți au trecut zilnic pragul magazinelor Profi, iar în perioadele mai aglomerate, de Paște, august, Crăciun, erau și peste 1,4 milioane de clienți pe zi. 

Profi transmite că anul trecut au fost deschise 100 de magazine noi și remodelate peste 170 de magazine. Noul format a ajuns la 440 de magazine, în creștere cu 28% față de 2021. La nivel de rețea, Profi a terminat 2022 cu 1.641 de magazine.

„Coșul mediu în 2022 și în prima parte a anului a fost în jur de 30 de lei fără TVA, o mică creștere în Q1 2023 a coșului mediu sub 5% față de anul trecut.

De anul trecut și inclusiv în primul trimestru al anului 2023 reprezentanții retailerului spun că au observat o schimbare a comportamentului de consum în sensul că oamenii au început să cumpere mai multe produse de bază.

Pentru anul acesta, reprezentantul Profi transmite că scopul principal este creșterea business-ului, expansiunea de magazine noi și remodelarea magazinelor existente.

„Vom continua să transformăm magazinele din magazine proprii în cele din partener pentru că performanța crește. Agenda de digitalizare își va continua cursul, noi functionalități în piața mobilă, să introducem self check-out. În momentul de față suntem în faza de design și vom începe în scurt timp operaționalizarea lor. Ne gândim să introducem și funcționalitatea de scan and pay”, a declarat Andrei Bica.

Acesta a precizat că din trimestrul al treilea din 2023 vor fi funcționale casele de self-scan și vor fi introduse treptat în magazine. Retailerul va începe prima dată cu formatele de magazine din zona urbană, pentru formatele SuperCity și GO și testează dacă ulterior soluția ar putea fi extinsă și pentru magazinele din zona rurală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *