Promisiuni fără acoperire: Ministrul Grindeanu dă asigurări că până în martie 2023 vor fi semnate toate contractele pentru autostrăzi din PNRR. Calendarul pentru „capetele” Autostrăzii Unirii arată lansarea licitației de-abia în ianuarie 2023

Harta Autostrăzi România PNRR

Toate contractele pentru Autostrăzile incluse la finanțare prin PNRR vor fi semnate în februarie-martie 2023, a promis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, atribuirea loturilor de Autostradă de pe A1 Lugoj – Deva, de pe A7 Autostrada Moldovei (încă 9 loturi) și „capetele” de pe A8 Autostrada Unirii urmând să se facă înaintea termenului-limită din PNRR (decembrie 2023). Promisiunea ministrului Grindeanu, miercuri, într-un interviu la Digi24, poate fi respectată pentru loturile de autostradă deja lansate în licitație, dar nu și pentru cele două loturi de pe Autostrada Unirii care au un calendar de lansare în licitație în ianuarie 2023, confirmat și publicat chiar de consilierul ministrului, Cătălin Urtoi. Pentru cei aproape 60 de kilometri de pe A8 estimarea pentru semnarea contractelor este sfârșitul anului viitor.

Ce a promis Sorin Grindeanu: 

Întrebat dacă există riscul pierderii banilor din PNRR pentru nerespectarea jaloanelor, Grindeanu a declarat: „Pe rutier, Ministerul Transporturilor are bornă să semneze anul viitor 50% din contractele de autostradă. Noi, probabil în lunile de iarnă, decembrie, ianuarie, depinde și de contestații, că e un lucru greu să calibrez, până în primăvară noi vom avea contracte pe toate autostrăzile din PNRR, toată Autostrada Moldovei – A7, autostrada cu tuneluri pentru urși (n.r. A1) și capetele din A8, la fel, iar porțiunile din Autostrada Transilvaniei sunt deja în lucru. Despre ce vorbim?”, a explicat ministrul Grindeanu.

Dincolo de estimările cu sau fără acoperire, cea mai importantă bornă din PNRR este finalizarea în august 2026 a sectoarelor de autostradă. Pentru a respecta aceste condiții este vitală semnarea celor 12 contracte (un contract pentru A1, 9 contracte pentru A7 și 2 contracte pentru A8) cât mai devreme și cu constructori puternici care să poată respecta termenele destul de strânse.

De exemplu pentru lotul de 39 de kilometri Domnești Târg – Răcăciuni de pe Autostrada Focșani – Bacău, termenul de execuție este de doar doi ani și jumătate (30 de luni), iar pentru autostrada cu tuneluri pentru urși, durata de proiectare și execuție este de 4 ani (47 luni), practic în afara PNRR.

Calendarul pentru „capetele” Autostrăzii Unirii: 

Comentarii

  1. Poezii si calendare!
    Marca Sorin Grindeanu!
    La multi ani Autostrăzilor din România!
    Cu GrindeaNu in frunte,
    Facem Autostrăzi multe!
    🤣🤣🤣🤣🤣

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *