Proprietarul mărcilor Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera sau Rabanne pregătește listarea la bursă. Cel mai mare eveniment din ultimul deceniu din Spania poate genera miliarde de euro

Puig cosmetice

Grupul de cosmetice Puig, proprietarul unor mărci de lux precum Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera, sau Rabanne, se pregătește de lansarea pe bursă, eveniment care speră să îi aducă o capitalizare de piață de peste 2,5 miliarde de euro. Compania se evidențiază printr-o serie de atuuri care reprezintă, de altfel, cheia unei performanțe de lungă durată pe piața de capital, se arată într-o analiză XTB.

Primul dintre aceste avantaje este componenta familială, care a funcționat foarte bine în mod tradițional, demonstrând o aliniere profundă între viziunea managementului și interesele acționarilor. Această caracteristică câștigă și mai multă importanță având în vedere că grupul spaniol are o istorie impresionantă de 110 ani.

De asemenea, compania a demonstrat o practică consistentă în ceea ce privește achiziționarea de companii ai căror fondatori rămân în echipă. În unele cazuri, fondatorii dețin acțiuni în companie. Acest lucru continuă să genereze o aliniere înaltă a intereselor, oferind în același timp un potențial financiar mai mare.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Strategia adoptată a dus la o creștere semnificativă în ultimii ani. Ascensiunea a fost atât de înaltă, încât este posibil ca Puig să-și revizuiască obiectivele financiare stabilite pentru 2025.

Anterior, spaniolii au preconizat că în 2025 vor genera venituri de aproximativ 4,5 miliarde de Euro, dar cu cele 4,3 miliarde de Euro raportate în 2023, această cifră a fost practic atinsă. Nu este prima dată când Puig își atinge obiectivele înainte de termen. Pentru 2023, își stabilise o țintă de 3 miliarde de Euro, cifră care a fost depășită cu mult.

Puig se bucură de o diversificare robustă a surselor sale de venit, atât din perspectiva geografică, cât și a diversității segmentelor de piață pe care le acoperă.

Interesant este că, în ciuda unor semnale de alarmă recente în industria de lux legate de piața chineză, PUIG a obținut rezultate pozitive. De pildă, în anul 2023, compania a văzut o creștere impresionantă a vânzărilor în China, de 27%, cu brandul său Charlotte Tilbury în fruntea acestui succes.

Prin comparație, LVMH, cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume, a realizat venituri de 8,2 miliarde de Euro în segmentul parfumurilor și cosmeticelor, de două ori mai mult decât Puig. Însă, rata de creștere a spaniolilor este exprimată în cifre duble, pe când LVMH a raportat o creștere de doar 7%, subliniază analiștii XTB.

Îndoielile ridicate de către investitori în urma eșecului lui Douglas în IPO-ul său nu sunt comparabile în situația de față. Compania germană a pierdut bani în 2022, iar în 2023 a câștigat doar 16,7 milioane de Euro, departe față de 465 de milioane de Euro raportate de Puig.

Din altă perspectivă, performanța pe piața de capital a principalelor mărci de lux a fost pozitivă în 2023. LVMH și Christian Dior au văzut o creștere de 10%, în timp ce Hermes a cunoscut o apreciere de peste 20%. Această evoluție  a pieței de capital în domeniu a avut probabil un impact asupra deciziei familiei Puig de a opta pentru listarea bursieră în acest moment.

Dacă încercăm să facem o evaluare pentru Puig, ne putem uita la multiplul la care sunt cotate unele dintre companiile similare, cum ar fi LVMH sau Christian Dior, între 15 și 20 de ori. Dacă estimăm o creștere a profitului net de 10%, puțin sub cea realizată în 2023 pentru a fi mai rezervați, am vorbi despre 511 milioane de Euro. Acest calcul ar plasa evaluarea totală a Puig în intervalul de 7.6-10.2 miliarde de Euro, explică analiștii XTB.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca o sa aiba succes sau nu un ipo de 2.5 miluarde de eur, depinde foarte mult de piata unde are loc. In piata din Spania, in 2015 au mai fost cotate companii de acelas calibru. Ramane de vazut cum o sa fia acum, avand in vedere xa atunci dobanda era zero, acut este mult mai mare, cam 5% sa spunem. Asa cum si la BVB a avut succes cotarea h2o pentru ca a oferit un discount si o supapa pentru fondurile de pensii locale.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.