Associated British Foods, proprietarul Primark, a majorat luni previziunile financiare pentru întregul an 2022-2023, după ce cheltuielile consumatorilor s-au dovedit a fi mai reziliente decât se estima, transmite Reuters.
Evoluţia Primark “a fost mult peste aşteptări”, iar vânzările în perioada octombrie 2022 – martie 2023 ar urma să se situeze la 4,2 miliarde de lire sterline (cinci miliarde de dolari), un avans de 16% la un curs de schimb constant, iar marja ajustată de profit ar urma să depăşească 8%.
“Propunerea noastră, de produse de înaltă calitate la preţuri accesibile şi experienţa atractivă din magazine au avut succes atât la noii clienţi cât şi la cei existenţi”, reacţia la gama de produse din primăvară şi vară fiind “pozitivă”, a informat ABF.
În septembrie, Primark a anunţat că a decis să limiteze creşterile suplimentare de preţuri în 2022-2023 dincolo de cele deja planificate, pentru a menţine încrederea clienţilor.
Şi divizia de alimente, care include brandul de ceai Twinings, cerealele Jordans şi băuturile Ovaltine, a avut o evoluţie bună în perioada octombrie 2022 – martie 2023.
Pentru întregul an 2022-2023, AB Foods se aşteaptă ca marja ajustată de profit să fie în linii mari asemănătoare cu cea din 2021-22, după ce anterior previziona un nivel mai scăzut.
“Turbulenţele macro-economice cu care se confruntă consumatorii se menţin şi ar putea afecta cheltuielile în următoarele luni”, avertizează compania.
“La Primark, rămânem prudenţi în privinţa rezilienţei cheltuielilor consumatorilor, în contextul inflaţiei ridicate şi al majorării dobânzilor”, se arată în comunicatul Associated British Foods.