Proprietarul Zara şi-a triplat profitul net în primele nouă luni

Zara Plaza Romania Sursa foto: Zara

Grupul spaniol Inditex SA, proprietarul magazinelor Zara, a raportat miercuri un profit net de 2,5 miliarde euro în primele nou luni ale anului fiscal în curs, cu 273% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, pe măsură ce cumpărătorii au revenit la obiceiurile de consum anterioare pandemiei, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Comparativ, în perioada februarie-octombrie 2020, cel mai mare retailer mondial de fashion a înregistrat un profit net de doar 671 milioane de euro, ca urmare a restricţiilor introduse la nivel mondial pentru a opri pandemia de Covid-19.

În pofida triplării profitului net în primele nouă luni ale exerciţiului financiar actual, care a început la 1 februarie, rezultatele Inditex sunt inferioare profitului net de 2,7 miliarde de euro înregistrat în aceeaşi perioadă a lui 2019.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu toate acestea, în 2021 Inditex a înregistrat o revenire solidă după criza pandemică în condiţiile în care vânzările sale în perioada februarie-octombrie s-au situat la 19,33 miliarde de euro, cu 37% mai mult decât cele 14,1 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, dar sub cele de 19,8 miliarde de euro raportate în primele nouă luni din 2019.

În următorii trei ani, Inditex intenţionează să investească 900 de milioane de euro în fiecare an pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 – 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021.

În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.