Grupul spaniol Inditex SA, proprietarul magazinelor Zara, a raportat miercuri un profit net de 2,5 miliarde euro în primele nou luni ale anului fiscal în curs, cu 273% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, pe măsură ce cumpărătorii au revenit la obiceiurile de consum anterioare pandemiei, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Comparativ, în perioada februarie-octombrie 2020, cel mai mare retailer mondial de fashion a înregistrat un profit net de doar 671 milioane de euro, ca urmare a restricţiilor introduse la nivel mondial pentru a opri pandemia de Covid-19.
În pofida triplării profitului net în primele nouă luni ale exerciţiului financiar actual, care a început la 1 februarie, rezultatele Inditex sunt inferioare profitului net de 2,7 miliarde de euro înregistrat în aceeaşi perioadă a lui 2019.
Cu toate acestea, în 2021 Inditex a înregistrat o revenire solidă după criza pandemică în condiţiile în care vânzările sale în perioada februarie-octombrie s-au situat la 19,33 miliarde de euro, cu 37% mai mult decât cele 14,1 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, dar sub cele de 19,8 miliarde de euro raportate în primele nouă luni din 2019.
În următorii trei ani, Inditex intenţionează să investească 900 de milioane de euro în fiecare an pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 – 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021.
În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.