Protecția Consumatorilor anunță noi reglementări pentru restaurante: Consumatorii vor ști exact ce ingrediente și în ce cantitate se află în produsele comandate la restaurant

app restaurant Foto: Pexels

Consumatorii vor ști ce ingrediente și în ce pondere se află în produsele pe care le comandă la restaurant, potrivit unui ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, publicat în Monitorul Oficial. Astfel, orice ingredient care depășește 20 g trebuie afișat pe etichetă, listele de meniuri și site-uri, în cazul comenzilor online.

Ordinul definește fără echivoc fiecare termen în parte, din acest domeniu, și specifică faptul că devine obligatorie indicarea informațiilor privind tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc o pondere de 20 g în cadrul produsului finit sau al mâncării furnizate de unitățile de alimentație publică.

Conform aceluiași act, trebuie afișate informații privind declarația nutrițională și a aditivilor utilizați astfel încât acestea să fie disponibile și accesibile direct la locul de desfacere sau oferire a acestor produse sau, în cazul comercializării la distanță, să fie disponibile consumatorului înainte de finalizarea comenzii.

În ceea ce privește ultimele două categorii de informații, acestea trebuie să respecte prevederile europene, cele privind declarația nutrițională trebuie să în vigoare și să afișeze valoarea energetică și cantitățile de grăsimi, de acizi grași saturați, de zaharuri și de sare.

Informațiile reglementate de prezentul ordin trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou sau pe lista meniu.

În cazul în care preperatele furnizate de unitățile de restaurație colective sunt oferite spre vânzare în mai multe locuri diferite, în cadrul aceleiași unități, informațiile referitoare la ingrediente trebuie prezentate consumatorului în fiecare dintre aceste locuri.

În cazul preparatelor expuse spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, informațiiletrebuie să figureaze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau pe ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.

Foto: Pexels

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *