Protecția Consumatorului a verificat 350 de magazine Auchan și Penny și a aplicat amenzi de 6,3 milioane lei

magazin penny foto bun

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de circa 6,3 milioane lei pentru retailerii Auchan și Penny, în urma unor acțiuni de control la 350 de magazine, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat până în acest moment, următoarele sancțiuni:

  • amenzi contravenționaleîn valoare de circa 6,3 milioane lei
  • 108 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializarea produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 230.000 lei;
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 45 magazine
  • propunerea unordecizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare
  • s-a propusînchiderea temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unități
  • s-a propusînchiderea temporară, pentru o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni, pentru 1 unitate.

Dintre cele mai importante nereguli, ANPC menționează:

– folosirea unor vitrine frigorifice și camere de frig deteriorate, cu zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilație neigienizată cu depuneri de praf, impurități în strat grosier, prezența de lichide scurse, resturi alimentare

– comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheață pe produs sau cu arsuri de congelare

– comercializare unor fructe și legume cu modificari organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări

– comercializarea unor produse alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producator

– comercializarea unor produse alimentare care nu se încadrau în cantitatea netă declarată pe ambalaj

– folosirea unor spatii de depozitare cu paviment neigienizat, cu impurități și resturi de ambalaje.

– prezența, în spațiul de depozitare a insectelor vii (gândaci)

– neafișarea listei de ingrediente, valoarea nutrițională a acestyora și alergeni, la produsele de patiserie

– comercializarea unor produse cu ambalaj depreciat

– comercializarea unor pachete de produse (ex: 8 bucăți la preț de 6), iar din calculele efectuate, s-a constatat ca informația este înșelătoare

– existența pavimentului atât în zona de comercializare, cât și în depozit neigienizat, cu murdărie, resturi de la produse alimentare/ambalaje, depuneri masive de praf

– folosirea unor cuptoare de panificație cu igienizare precară, cu depuneri masive de resturi alimentare arse

– neafișarea originii cărnii la locul de vânzare

– comercializare unor produse obținute în unitatea proprie de carmangerie care nu respectau prevederile europene cu privire la afișarea listei de ingrediente, a procentului de grăsime și raportul colagen-proteină

– lipsa acordului de congelare în sistem lent a cărnii, conform autorizației veterinare

– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea produselor alimentare, conform indicațiilor producătorului

– diferențe de preț între prețul existent la raft față de cel de la casa de marcat;

– comercializarea unor citrice fără informații privind  interdicția de consum al cojii tratate;

– lipsa afișării prețului produselor

– comercializarea unor produse fără traducere în limba română a etichetei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *