Puma ia în calcul o posibilă creştere a preţurilor pe piaţa americană, pe fondul războiului tarifar

Sediu Puma Sursa foto: Puma

Brandul german de articole sportive Puma a redus semnificativ volumul de produse expediate din China către Statele Unite, pentru a-şi adapta lanţul de aprovizionare la noile tarife impuse de SUA, a declarat joi directorul financiar al companiei. De asemenea, Puma ia în calcul o posibilă creştere a preţurilor pe piaţa americană, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania se află într-o perioadă de tranziţie, după înlocuirea CEO-ului, în urma mai multor avertismente privind profitul. Fostul şef de vânzări al Adidas, Arthur Hoeld, va prelua conducerea Puma începând cu 1 iulie.

Puma a raportat vânzări de 2,08 miliarde de euro în primul trimestru, o creştere marginală de 0,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, uşor peste estimările analiştilor. Compania şi-a menţinut prognoza pentru 2025, fără a include impactul potenţial al tarifelor americane. Acest lucru a determinat o creştere de 8% a acţiunilor, deşi acestea rămân în scădere cu 43% de la începutul anului.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Impactul tarifelor şi relocarea producţiei

Similar rivalilor Adidas şi Nike, Puma ar fi puternic afectată dacă preşedintele Donald Trump va reimpune tarife majore asupra produselor din Asia de Sud-Est, măsură suspendată temporar până în iulie. Puma a redus ponderea produselor provenite din China pentru piaţa americană la doar 10%, urmând să o reducă şi mai mult. Vietnamul, Cambodgia şi Indonezia sunt acum principalii furnizori pentru SUA.

Directorul financiar Markus Neubrand a declarat că Puma va urmări eventualele scumpiri operate de concurenţă înainte de a lua măsuri similare: ”Nu vrem să fim primii care modifică preţurile pe piaţa americană.”

În total, 28% din produsele Puma provin din China, 26% din Vietnam şi 16% din Cambodgia.

Stocuri în creştere şi restructurare

Stocurile Puma au crescut cu 21% faţă de anul trecut, deoarece compania a livrat mai devreme produse în SUA pentru a evita tarifele. Vânzările en-gros în SUA şi China au scăzut cu 3,6%, însă vânzările directe către consumatori au crescut cu 12%, ajungând la 546,5 milioane de euro, susţinute de comerţul online.

În cadrul planului de reducere a costurilor, Puma va fi finalizat până la sfârşitul trimestrului al doilea concedierea a 500 de angajaţi la nivel global.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.