Raport: Piața globală de e-commerce va ajunge la un venit total de 4,2 trilioane de dolari la sfârșitul lui 2022/ Comerțul online va reprezenta 22% din totalul veniturilor din e-commerce

Cumparaturi online pexels.com

Piața globală de e-commerce a avut o valoare de peste 3,8 trilioane de dolari în 2021 și va ajunge la un venit total de 4,2 trilioane de dolari până la sfârșitul anului 2022, potrivit unui raport realizat de Statista Digital Market Outlook, citat de ecommerceDB.

Toate aceste endințe nu au ca rezultat doar o creștere a cifrelor de vânzări de e-Commerce în termeni absoluți. Analiza actuală Statista arată o relevanță tot mai mare a e-Commerce-ului în domeniul retail.

În 2021, e-Commerce a fost responsabil pentru 16% din totalul veniturilor globale din comerțul cu amănuntul. Cu alte cuvinte, unul din șase dolari cheltuiți pentru achiziționarea de bunuri de vânzare cu amănuntul în lume a mers către un vânzător online. Analiștii de la Statista Digital Market Outlook se așteaptă la o creștere semnificativă a relevanței comerțului electronic în totalul comerțului cu amănuntul. În urma unei creșteri de 6 puncte procentuale, se preconizează că în 2022 comerțul electronic va fi responsabil pentru 22% din totalul veniturilor din comerțul cu amănuntul.

Comerțul electronic va căpăta importanță în toate categoriile de produse. Categoriile pionieri în materie de e-Commerce, cum ar fi electronicele de consum sau îmbrăcămintea, aveau deja cote online ridicate în 2021.

Circa 50% din veniturile din categoria electronicelor de consum au fost generate în e-Commerce în 2021. Deși categoria este destul de matură în materie de e-Commerce, se preconizează că va înregistra o nouă creștere semnificativă. După un plus de 21%, se preconizează că electronicele de consum vor ajunge la o cotă de venituri online de 60% în 2025.

Categoriile îmbrăcăminte și produse de înfrumusețare și îngrijire personală sunt proiectate să înregistreze rate de creștere similare ale cotei online. Campioana creșterii în ceea ce privește cotele online în totalul veniturilor din comerțul cu amănuntul este o categorie de produse de comerț electronic foarte imatură: alimente și băuturi. Se preconizează că ponderea comerțului electronic în această categorie va crește de la 5% în 2021 la 7% în 2025, ceea ce este încă scăzut în comparație, dar corespunde unei creșteri de aproape 50%.

pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *