Raport: Platformele care vând haine second-hand devin concurenți puternici pentru retailerii de modă online

haine, imbracaminte, shopping, magazin Sursa foto: Pixabay

Retailerii europeni de modă se tem mai degrabă de consumatori decât de concurenții online, potrivit clasamentului anual al Cross-Border Commerce Europe, citat de publicația Retail Detail. Organizația i-a chestionat pe cei mai mari jucători din domeniul modei și al frumuseții din cele 28 de țări ale UE, incluzând în continuare Marea Britanie.

Potrivit raportului, piețele de second-hand și de consum, cum ar fi Vinted, eBay și Etsy, sunt responsabile în special pentru noua creștere.

În 2022, piața online de modă și frumusețe din Europa a înregistrat vânzări record de 122 de miliarde de euro. Dintre acestea, aproximativ 45 de miliarde de euro au fost cheltuite de consumatori din afara țării lor de origine (transfrontaliere). De fapt, moda reprezintă 16,75 % din întregul comerț electronic european, în timp ce deja un sfert din vânzările de modă și frumusețe au loc online.

Cu toate acestea, creșterea nu s-a încheiat: până în 2026, piața va crește cu 18%, reprezentând o sumă estimată de 144 de miliarde de euro, potrivit raportului. Într-adevăr, oamenii au cheltuit mai puțin pe modă în 2022, dar mai mult pe second-hand. Aproape o șesime din vânzările online de modă în 2026 ar trebui să provină de la platforme de consum, cum ar fi Vinted. În prezent, această cotă este de 12%.

În general, aproape jumătate din toate achizițiile online de modă se fac prin intermediul platformelor, dintre care Zalando rămâne de departe cea mai mare. Aproape o zecime din toate vânzările online de modă au loc acolo. Amazon deține 8,3% din piața europeană de modă online, deși nu este doar un retailer de modă. eBay/Etsy, chinezii de la Shein, Vinted, StockX din SUA și Nike se află, de asemenea, în primele zece locuri. Deși, cu o cotă de piață de aproape 2%, Vinted rămâne mult mai mică.

Oricât de mult ar fi fragmentat comerțul cu amănuntul al modei în lumea fizică, concentrarea puterii în mediul online este mult mai clară, potrivit CBCommerce. Primii zece jucători dețin mai mult de o treime din cota de piață pentru moda online. Fiecare are propriul rol în acest sens.

Nike este principalul producător de mărci, H&M este principalul retailer, Amazon este cel mai mare jucător pur și EMP este principala companie de vânzare prin corespondență. Cehul Notino este lider în categoria produselor de înfrumusețare.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *