Rebraning major al Google pe linia AI: Chatbot-ul Bard devine Gemini și se lansează o nouă aplicație și un nou abonament

gemini Foto: Google

Google a anunțat joi un rebranding major al Bard, chatbotul și asistentul său de inteligență artificială, inclusiv o nouă aplicație și opțiuni de abonament, transmite CNBC. Bard, principalul concurent al ChatGPT de la OpenAI, se numește acum Gemini, același nume ca și suita de modele de inteligență artificială care alimentează chatbotul.

De asemenea, Google a anunțat noi modalități de accesare a instrumentului de inteligență artificială de către consumatori: Începând de joi, utilizatorii de Android pot descărca o nouă aplicație Android dedicată pentru Gemini, iar utilizatorii de iPhone pot utiliza Gemini în cadrul aplicației Google de pe iOS.

Schimbarea de marcă și ofertele de aplicații ale Google subliniază angajamentul companiei de a urmări – și de a investi masiv în – asistenți sau agenți AI, un termen adesea folosit pentru a descrie instrumente care variază de la chatbots la asistenți de codare și alte instrumente de productivitate.

Directorul general al Alphabet, Sundar Pichai, a evidențiat angajamentul firmei față de AI în timpul teleconferinței privind câștigurile companiei din 30 ianuarie. Pichai a declarat că în cele din urmă dorește să ofere un agent de inteligență artificială care să poată îndeplini din ce în ce mai multe sarcini în numele unui utilizator, inclusiv în cadrul Google Search, deși a precizat că mai este “mult de executat”. De asemenea, directorii executivi de la giganții din domeniul tehnologiei, de la Microsoft
la Amazon
și-au subliniat angajamentul de a construi agenți AI ca instrumente de productivitate.

Modificările aduse de Google la Gemini sunt un prim pas pentru “construirea unui adevărat asistent AI”, a declarat miercuri reporterilor, în cadrul unei convorbiri telefonice, Sissie Hsiao, vicepreședinte la Google și director general pentru Google Assistant și Bard.

Joi, Google a anunțat, de asemenea, o nouă opțiune de abonament AI, pentru utilizatorii puternici care doresc să aibă acces la Gemini Ultra 1.0, cel mai puternic model AI al Google. Accesul costă 19,99 dolari pe lună prin Google One, oferta de stocare plătită a companiei.Pentru abonații Google One existenți, acest preț include planurile de stocare pe care este posibil să le plătească deja. De asemenea, este disponibilă o perioadă de probă gratuită de două luni.

Lansările de joi sunt disponibile pentru utilizatorii din peste 150 de țări și teritorii, dar deocamdată sunt limitate la limba engleză. Google plănuiește să extindă în curând ofertele lingvistice pentru a include japoneza și coreeana, precum și alte limbi.Schimbarea mărcii Bard afectează, de asemenea, Duet AI, fostul nume al Google pentru “agenții AI împachetați” din cadrul Google Workspace și Google Cloud, care sunt concepuți pentru a spori productivitatea și pentru a finaliza sarcini simple pentru companii client, printre care Wayfair, GE, Spotify și Pfizer.Instrumentele vor fi cunoscute acum sub numele de Gemini for Workspace și Gemini for Google Cloud.

Abonații Google One care plătesc pentru abonamentul AI vor avea, de asemenea, acces la capacitățile de asistent Gemini în Gmail, Docs, Sheets, Slides și Meet, au declarat miercuri directorii pentru reporteri. Google speră să încorporeze în Gemini mai mult context din conținutul utilizatorilor din Gmail, Docs și Drive. De exemplu, dacă ați răspunde la un fir de e-mail lung, răspunsurile sugerate ar putea eventual să ia în considerare contextul atât din mesajele anterioare din firul de e-mail, cât și din fișierele potențial relevante din Google Drive.

În ceea ce privește motivul pentru schimbarea largă a numelui?Hsiao de la Google a declarat miercuri reporterilor că este vorba de a ajuta utilizatorii să înțeleagă că interacționează direct cu modelele de inteligență artificială care stau la baza chatbot-ului.

“Bard [a fost] modalitatea de a vorbi cu modelele noastre de ultimă generație, iar Gemini reprezintă modelele noastre de ultimă generație”, a spus Hsiao.

În cele din urmă, agenții AI ar putea eventual să programeze o întâlnire de grup prin scanarea calendarului fiecăruia pentru a se asigura că nu există conflicte, să rezerve călătorii și activități, să cumpere cadouri pentru cei dragi sau să îndeplinească o funcție profesională specifică, cum ar fi vânzările externe. În prezent, însă, instrumentele, inclusiv Gemini, sunt în mare parte limitate la sarcini precum rezumatul, generarea de liste de sarcini sau ajutorul la scrierea de coduri.

“Vom folosi din nou AI generativă acolo, în special cu modelele noastre cele mai avansate și Bard”, a declarat Pichai în cadrul apelului privind câștigurile din 30 ianuarie, vorbind despre Google Assistant și Search. Acest lucru “ne permite să acționăm mai mult ca un agent în timp, dacă ar fi să mă gândesc la viitor și poate să mergem dincolo de răspunsuri și să urmărim și mai mult pentru utilizatori.”

 

Foto: Google

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *