Măsura Tesla de a reduce prețurile în China s-a întors împotriva sa, deoarece compania lui Elon Musk pierde cotă de piață în favoarea companiei chineze BYD, susținută de Warren Buffett, scrie Financial Times.
Acest lucru face ca producătorii auto chinezi să fie pe cale să vândă pentru prima dată mai multe vehicule de pasageri decât rivalii lor străini.
Anul trecut, Tesla a început să reducă prețurile mașinilor sale în încercarea de a recupera terenul pierdut pe piața chineză, declanșând un război al prețurilor în această țară. Mișcarea a afectat producătorii auto europeni, japonezi și alți producători auto din SUA.
Consumatorii chinezi au reacționat favorizând modelele mai ieftine și mai noi ale BYD. În primele două luni ale anului, grupul cu sediul la Shenzhen a vândut în China de peste cinci ori mai multe unități decât Tesla.
Decizia constructorului auto american de a reduce prețurile în octombrie a fost o opțiune care a determinat majoritatea industriei să îi urmeze exemplul, a declarat Bill Russo, fondator al companiei de consultanță Automobility cu sediul în Shanghai și fost șef al Chrysler în China.
“Mărcile străine pierd în mod clar cotă de piață și, prin urmare, ne așteptăm ca 2023 să fie primul an calendaristic complet în care mărcile locale să depășească mărcile globale în ceea ce privește volumul vânzărilor”, a spus Russo. Anul trecut, producătorii chinezi de automobile au reprezentat 47% din totalul vânzărilor de autoturisme, potrivit datelor Automobility.
Performanța financiară solidă a BYD anunță ascensiunea formidabilului conglomerat chinez. Structura integrată pe verticală a grupului – de la mine la baterii și cipuri – i-a oferit un avantaj în condițiile în care industria auto globală încearcă să se îndepărteze de motorul cu combustie.
Președintele BYD, Wang Chuanfu, a declarat miercuri că se așteaptă ca vânzările din primul trimestru să crească cu 80% față de anul trecut.
În ianuarie și februarie, cota BYD în vânzările de mașini hibride plug-in și cu baterii pe cea mai mare piață auto din lume a crescut la peste 40%, de la 34% anul trecut, în timp ce cota Tesla a scăzut ușor la 7,8%.
În primele două luni ale anului 2023, volumul vânzărilor de autoturisme de la an la an ale companiilor chineze a urcat cu 1%. Grupurile germane au scăzut cu 21%, companiile japoneze au scăzut cu 40%, producătorii auto coreeni au scăzut cu 25%, iar producătorii auto americani au scăzut cu 13%.