Renault a confirmat, la IAA Munchen, lansarea Renault 5 Prototype în 2024

Renault 5 Prototype and Renault 5 Sursa foto: Renault

Renault va lansa versiunea de producție a modelului complet electric Renault 5 în 2024. Producătorul francez a confirmat știrea  în timpul prezentării concept-car-ului la IAA Mobility Munchen. De altfel, au existat rapoarte media încă din ianuarie. La acel moment, exista și posibilitatea ca versiunea de producție să vină încă din 2023 – acum Renault a confirmat 2024. Mașina mică va fi construită la uzina Renault Douai din nordul Franței, unde se află un cluster de mobilitate electronică numit Renault ElectriCity.

Bateriile pentru mașina mică vor fi fabricate de Envision AESC în Douai, nu departe de uzina Renault. Compania indică un preț de  între 20.000 și 25.000 de euro, așa cum a declarat acum șeful dezvoltării Gilles Le Borgne pentru Auto Express la spectacolul de la Munchen.

Sursa foto: Renault

Aceasta va fi o mașină cu adevărat accesibilă”, a spus Le Borgne. „În ciuda prețului de bază, modelul trebuie să fie profitabil: Aceasta este provocarea”.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Cu toate acestea, pentru prețul entry-level, nu va exista intervalul anunțat de 400 de kilometri WLTP. Această gamă se aplică bateriei de 52 kWh. După cum a confirmat acum Le Borgne în interviu, modelul entry-level va fi echipat cu o baterie de 40 kWh.

Versiunea entry-level a Renault Mégane E-TECH Electric, a cărei versiune de producție a fost prezentată la IAA, are și un conținut de energie de 40 kWh. Cu toate acestea, nu va fi aceeași baterie, deoarece Mégane bazat pe platforma CMF-EV folosește celule de la furnizorul de lungă durată LG Energy Solution – Renault 5 bazat pe CMF-BEV, pe de altă parte, a va utiliza celule de la Envision AESC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: