Renault va lansa versiunea de producție a modelului complet electric Renault 5 în 2024. Producătorul francez a confirmat știrea  în timpul prezentării concept-car-ului la IAA Mobility Munchen. De altfel, au existat rapoarte media încă din ianuarie. La acel moment, exista și posibilitatea ca versiunea de producție să vină încă din 2023 – acum Renault a confirmat 2024. Mașina mică va fi construită la uzina Renault Douai din nordul Franței, unde se află un cluster de mobilitate electronică numit Renault ElectriCity.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Bateriile pentru mașina mică vor fi fabricate de Envision AESC în Douai, nu departe de uzina Renault. Compania indică un preț de  între 20.000 și 25.000 de euro, așa cum a declarat acum șeful dezvoltării Gilles Le Borgne pentru Auto Express la spectacolul de la Munchen.

Sursa foto: Renault

Aceasta va fi o mașină cu adevărat accesibilă”, a spus Le Borgne. „În ciuda prețului de bază, modelul trebuie să fie profitabil: Aceasta este provocarea”.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Cu toate acestea, pentru prețul entry-level, nu va exista intervalul anunțat de 400 de kilometri WLTP. Această gamă se aplică bateriei de 52 kWh. După cum a confirmat acum Le Borgne în interviu, modelul entry-level va fi echipat cu o baterie de 40 kWh.

Versiunea entry-level a Renault Mégane E-TECH Electric, a cărei versiune de producție a fost prezentată la IAA, are și un conținut de energie de 40 kWh. Cu toate acestea, nu va fi aceeași baterie, deoarece Mégane bazat pe platforma CMF-EV folosește celule de la furnizorul de lungă durată LG Energy Solution – Renault 5 bazat pe CMF-BEV, pe de altă parte, a va utiliza celule de la Envision AESC.