Renault, Hyundai şi Volkswagen, cei mai expuși producători auto în războiul rus

Renault Union Motors Sursa foto: Renault

Câţiva producători de automobile au o expunere notabilă în contextul actualului conflict, cei mai afectaţi fiind Renault, Hyundai şi Volkswagen, relatează News.ro, care citează o analiză CNBC. Noile sancţiuni americane şi invadarea Ucrainei de către Rusia ar putea avea un impact amplu asupra lanţului global de aprovizionare auto deja restrâns.

Grupul francez Renault, care deţine o participaţie de control în producătorul rus de automobile AvtoVAZ, reprezintă 39,5% din producţia de vehicule a ţării, urmat de Hyundai Group din Coreea de Sud, cu 27,2%, şi producătorul de automobile german Volkswagen, cu 12,2%, potrivit companiei de cercetare IHS Markit.

Toyota Motor urmează cu 5,5%, urmată de toţi ceilalţi producători auto, cu o cotă de piaţă de o singură cifră, potrivit companiei de date şi informaţii.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

”Cei mai mari [producători de automobile] la nivel mondial nu fac grămezi de bani în Rusia. Dar Renault este, evident, cea mai mare companie în ceea ce priveşte expunerea”, spune Tim Urquhart, analist auto european la IHS.

Renault îşi va suspenda producţia la uzina de asamblare din Moscova, săptămâna viitoare, din cauza ”modificării forţate a rutelor logistice existente”, care provoacă lipsuri de componente, a informat vineri Reuters.

În ceea ce priveşte cei trei mari producători de automobile  din Detroit”, General Motors şi-a încetat operaţiunile de producţie în 2015. De asemenea, a închis un joint venture în 2019, dar continuă să opereze un birou de vânzări pentru vehicule importate.

Atât Ford Motor, care a ieşit în mare parte din ţară în 2019, cât şi Stellantis, fostul Fiat Chrysler, operează fiecare o fabrică prin companiii mixte în ţară.

Stellantis reprezintă doar 1,6% din producţia de vehicule a ţării, relatează IHS.

Piaţa de vehicule din Rusia a avut în ultimii trei ani vânzări anuale cuprinse între 1,6 milioane şi 1,75 milioane de unităţi. Volumul este o zecime din dimensiunea pieţei din SUA de anul trecut şi a reprezentat doar aproximativ 2% din vânzările globale de vehicule în 2021.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: