Retailerul online Elefant a înregistrat pierderi nete de 12,4 milioane lei în primul semestru al anului 2022, în creștere față de 2021 (-4,5 milioane lei), potrivit unui raport publicat la Bursa de Valori București (BVB).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cifra de afaceri a companiei a fost de 95,3 milioane lei în prima parte a anului, în ușoară scădere de 11,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit raportului, scăderea cifrei de afacere a fost determinată de mai mulți factori nefavorabili:

– ajustarea preferințelor de achiziție a clienților dinspre vânzările online spre offline ca urmare a eliminării restricțiilor cauzate de pandemia COVID-19; 

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

– diminuare puterii de cumpărare a clienților ca urmare a efectelor cumulate de creștere prețurilor la produsele de bază și a conflictului din Ucraina. 

Din punctul de vedere al distribuției vânzărilor online, cărțile au reprezentat 50% din vânzări, fiind urmată de parfumuri (12%), jucării (10%), carte străină (8%), cosmetică (4%), ceasuri (4%), home&deco (3%).

În primele 6 luni ale anului 2022, ponderea cărților crește la 50% (6 luni 2021: 39%) din vânzările online, iar categoria parfumurilor scade la 12% (6 luni 2021: 19%). Jucăriile au crescut la o pondere de 10% (6 luni 2021: 9%). 

În primele 6 luni 2022 volumul de comenzi a scăzut față de perioada similară a anului 2021 cu 4%.
Din punctul de vedere al valorii medii per comandă, evoluția acesteia este legată inclusiv de portofoliul de categorii. Astfel, în primele 6 luni 2022, valoarea medie a comenzii a fost de 140 lei în scădere cu 8% față de perioada similară a anului precedent. 

Grupul Elefant a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră de afaceri totală de 95,3 milioane lei.