Retailerul online Elefant, pierderi în creștere. Compania a înregistrat pierderi de 12,4 milioane lei în primul semestru din 2022

Elefant Sursa foto: Elefant

Retailerul online Elefant a înregistrat pierderi nete de 12,4 milioane lei în primul semestru al anului 2022, în creștere față de 2021 (-4,5 milioane lei), potrivit unui raport publicat la Bursa de Valori București (BVB).

Cifra de afaceri a companiei a fost de 95,3 milioane lei în prima parte a anului, în ușoară scădere de 11,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit raportului, scăderea cifrei de afacere a fost determinată de mai mulți factori nefavorabili:

– ajustarea preferințelor de achiziție a clienților dinspre vânzările online spre offline ca urmare a eliminării restricțiilor cauzate de pandemia COVID-19; 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

– diminuare puterii de cumpărare a clienților ca urmare a efectelor cumulate de creștere prețurilor la produsele de bază și a conflictului din Ucraina. 

Din punctul de vedere al distribuției vânzărilor online, cărțile au reprezentat 50% din vânzări, fiind urmată de parfumuri (12%), jucării (10%), carte străină (8%), cosmetică (4%), ceasuri (4%), home&deco (3%).

În primele 6 luni ale anului 2022, ponderea cărților crește la 50% (6 luni 2021: 39%) din vânzările online, iar categoria parfumurilor scade la 12% (6 luni 2021: 19%). Jucăriile au crescut la o pondere de 10% (6 luni 2021: 9%). 

În primele 6 luni 2022 volumul de comenzi a scăzut față de perioada similară a anului 2021 cu 4%.
Din punctul de vedere al valorii medii per comandă, evoluția acesteia este legată inclusiv de portofoliul de categorii. Astfel, în primele 6 luni 2022, valoarea medie a comenzii a fost de 140 lei în scădere cu 8% față de perioada similară a anului precedent. 

Grupul Elefant a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră de afaceri totală de 95,3 milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: