Retailerul local La Cocoș a inaugurat, vineri, 24 ianuarie, cel de-al patrulea hipermarket autohton în orașul Brașov, după o investiție de aproximativ 6 milioane de euro. Fondatorii hipermarketului susțin că dacă magazinul va înregistra cifre bune, au în plan să mai deschidă o locație în Brașov, în aproxiativ 2 ani, scrie bizbrasov.ro.
Amintim că La Cocoș are un plan de expansiune pentru a ajunge în clubul miliardarilor, după ce a primit recent o investiție strategică din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), a fondului regional de private equity CEECAT Capital și fondului de capital de creștere Morphosis Capital Fund II, care au devenit acționarul majoritar în cadrul retailer-ului local.
Astfel, La Cocoș pregătește deschiderea a 12 noi magazine în următorii 3-5 ani, dintre care 3 în 2025- primul din ele fiind cel deschis astăzi la Brașov. Fondatorii își propun ca până în 2030 să ajungă la rulaje de 1 miliard de euro și cel puțin 15 magazine la nivel național.
În august, retailerul La Cocoș, deținut de antreprenorii români Iulian și Gianina Nica, a anunțat că primește o investiție strategică din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), a fondului regional de private equity CEECAT Capital și fondului de capital de creștere Morphosis Capital Fund II, care împreună devin astfel acționarul majoritar în cadrul retailer-ului local. Parteneriatul vizează expansiunea accelerată a amprentei La Cocoș pe teritoriul României, respectiv o extindere cu două cifre a numărului de locații în următorii 4 ani.
„După aproape un deceniu de activitate, am realizat că pentru a ne dezvolta la nivel național, avem nevoie de investiții semnificative, fără de care extinderea ar putea dura peste 15 ani. Ca Fondator al lanțului La Cocoș, pot spune că această tranzacție ne oferă resursele financiare și expertiza necesare pentru a extinde rapid rețeaua cu un număr de locații format din două cifre în următorii patru ani. Obiectivul nostru comun este să consolidăm poziția noastră de lider pe piața de retail alimentar din România. În proiectele de anvergură, partenerii puternici sunt esențiali pentru a completa resursele financiare și a maximiza eficiența. Sper ca toți cei 720 de colegi, fie că sunt alături de noi de la început sau s-au alăturat pe parcurs, să vadă în acest parteneriat o oportunitate de creștere și de consolidare. Cu acest consorțiu select alături, avem nu doar un parteneriat puternic, ci și un strateg pentru dezvoltarea viitoare a afacerii”, a declarat Iulian Nica, Fondator și CEO, La Cocoș.
Fondat în 2014, La Cocoș este un retailer românesc de tip discount. Primul magazin a fost inaugurat în 2014 în Ploiești. După mai mulți ani de creștere, în anul 2019 a ajuns la vânzări de 54,4 milioane de euro doar cu magazinul din Ploiești, care avea la vremea respectivă o suprafață de 3.950 metri pătrați. A început planul de extindere mergând la București în noiembrie 2020, unde a deschis al doilea magazin situat în incinta Vitantis Shopping Center, cu o suprafață de aproximativ 11.400 metri pătrați. De asemenea, în noiembrie, dar trei ani mai târziu, în 2023, a fost inaugurată cea de-a treia unitate, tot în Ploiești, care are o suprafață de vânzare de aproximativ 13.000 metri pătrați, fiind și cel mai mare magazin din comerțul alimentar independent din România.