România nu s-a înscris la niciunul dintre principalele târguri internaţionale de turism. Prima absență la târgul de la Londra, după mai bine de 40 de ani

turism romania transfagarasa foto pixabay

România nu s-a înscris, la ora actuală, la niciunul dintre principalele târguri internaţionale de turism, precum World Travel Market Londra, FITUR Madrid sau ITB Berlin şi bifează prima absenţă la târgul de la Londra după mai bine de 40 de ani, atrag atenţia reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Asociaţiei Incoming Romania (AIR), într-un comunicat transmis miercuri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În acest context, cele două asociaţii atrag atenţia Guvernului asupra neglijării totale a turismului de incoming (turism receptor), printr-o scrisoare deschisă adresată ministrului interimar al Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Virgil Popescu.

Conform datelor furnizate de Eurostat, România a înregistrat, în luna iulie 2021, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, cea mai mare scădere a turismului de incoming (turişti străini) din Uniunea Europeană, confruntându-se cu o diminuare de 90% a nopţilor petrecute de străini în unităţile de cazare.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„În vederea creşterii vizibilităţii destinaţiilor turistice din România, în principalele zone emitente de turişti, avem nevoie urgentă de o strategie de promovare a ţării ca destinaţie turistică şi de eficientizarea activităţilor de organizare a participării României la târgurile şi expoziţiile internaţionale pentru turism. Agenţiile de turism doresc să atragă cât mai mulţi turişti străini în ţara noastră. Însă dacă nu beneficiem de o implicare puternică din partea statului, primul care poate să consolideze imaginea României, printr-o strategie de promovare, participări la târguri şi la alte evenimente internaţionale precum şi comunicare permanentă cu mediul privat, vom munci în zadar iar ţara noastră va ieşi de pe harta destinaţiilor turistice europene. Nu ne aşteptăm prea mult la o implicare de ordin financiar a statului, însă este nevoie acută de urgentarea creării cadrului legal, şi ne referim aici la Legea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei (OMD)”, subliniază Dumitru Luca, preşedintele ANAT.

Potrivit sursei citate, cele mai mari evenimente de gen din străinătate sunt deja lansate şi în proces de înscriere pentru participarea expozanţilor în format fizic (World Travel Market Londra, FITUR Madrid, ITB Berlin etc.).

„ANAT şi AIR solicită ministerului de resort să comunice cât mai repede strategia de promovare a României pe termen scurt şi lung şi lista manifestărilor expoziţionale internaţionale la care ministerul va participa cu stand în perioada următoare (restul anului 2021 şi anul 2022). De asemenea, ANAT şi AIR roagă reprezentanţii Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) să urgenteze transmiterea normelor de reglementare a participării expozanţilor (agenţii de turism licenţiate, structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare/alimentaţie publică, organizaţii de promovare etc.) în standul naţional al României. Până atunci, trebuie să remarcăm că la târgul de la Londra – World Travel Market – care îşi va deschide porţile în mai puţin de două săptămâni, România bifează prima absenţă după mai bine de 40 de ani”, se precizează în comunicatul citat de Agerpres.

Reprezentanţii asociaţilor de profil amintesc de ultima reglementare privind participarea expozanţilor în standul naţional al României la târgurilor de turism, Ordinul de Ministru nr. 911/21.11.2019, unde la articolul 1 se menţionează: “Începând cu data de 1 ianuarie 2020, modalitatea de finanţare a participării societăţilor comerciale cu activitate de turism, asociaţiilor profesionale, patronale şi organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului şi altor entităţi a căror activitate are impact în domeniul turismului, precum şi criteriile în baza cărora se va acorda finanţarea participării acestor entităţi la manifestările expoziţionale, în pavilioanele expoziţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă Ministerul Turismului, se stabilesc, cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat, prin instituirea unei scheme de minimis aprobate prin ordin al ministrului turismului”.

La doi ani după acest Ordin nu avem încă adoptată nicio astfel de schemă de minimis, atenţionează ANAT şi AIR.