România, printre țările din Uniunea Europeană cu cea mai mare creștere a cumpărăturilor online, în perioada 2012-2022

Cumparaturi online pexels.com

Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în perioada 2012 – 2022 cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Estonia (47 puncte procentuale – pp), Ungaria (43 pp), Cehia şi România (ambele cu 41 pp), arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres.

La nivelul UE, 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Ponderea celor care au cumpărat online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creştere de 20 pp.

Cea mai ridicată pondere a utilizatorilor de internet care au cumpărat sau au comandat online bunuri sau servicii în 2022 s-a înregistrat în Ţările de Jos (92%), Danemarca (90%) şi Irlanda (89%), iar cea mai scăzută în România şi Bulgaria.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 42% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (19%), cosmetice (17%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (16%), cărţi printate, reviste sau ziare (14%), articole sportive (excluzând vestimentaţie sportivă, 14%).

În 2022, în rândul utilizatorilor de internet din UE, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane, în timp ce 6% şi-au închiriat spaţiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport şi sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.

Persoanele cu vârsta între 25 – 34 de ani şi 35 – 44 de ani aveau în 2022 o tendinţă mai ridicată decât media să cumpere bunuri de la alţi vânzători privaţi, cu o pondere de 29% în rândul utilizatorilor de internet din UE.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: