Cel puţin cinci nave se îndreaptă spre Rusia având la bord aproape 200.000 de tone de zahăr brut din Brazilia, dublu faţă de nivelul importurilor anuale, arată datele consultate de Reuters, citate de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sancţiunile impuse Rusiei după invadarea Ucrainei au dus la creşterea cererii pentru zahăr şi alte produse alimentare de bază, iar rafturile magazinelor au început să se golească pe măsură ce ruşii au început să îşi facă stocuri.

Reuters subliniază însă că o cantitate de 200.000 de tone de zahăr este una neobişnuit de mare având în vedere că în mod normal Rusia importă aproximativ 100.000 de tone de zahăr pe an. Rusia nu este un mare importator sau exportator de zahăr dar ruşii au început să îşi facă stocuri.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În timp ce vânzările de zahăr nu sunt vizate de sancţiunile occidentale, situaţia este complet diferită în cazul tranzacţiilor financiare, astfel că traderii ar putea avea dificultăţi în a fi plătiţi pentru mărfurile lor. În plus, analiştii atrag atenţia asupra riscurilor care există la adresa navelor din Marea Neagră. Un trader american spune că navele cu destinaţia Rusia aşteaptă în prezent autorizaţia de a se îndrepta spre portul Novorossiysk din regiunea Krasnodar.

Pe lângă livrările de zahăr către Rusia, există şi trei nave care au la bord alte aproape 100.000 de tone de zahăr şi care se îndreaptă spre Georgia, ţară vecină Rusiei. “Este posibil ca tot acest zahăr să fie descărcat în Georgia dar ulterior va fi trimis în Rusia”, a spus un trader american.