Rutele profitabile pe calea ferată, cum ar fi Bucureşti – Constanţa sau Bucureşti – Braşov, ar trebui să devină comerciale, iar compensarea să se acorde operatorilor de transport călători doar pentru rutele de pe urma cărora nu poţi scoate profit, este de părere preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Aş vrea să vă mai spun ceva, care iarăşi este o preocupare pentru perioada următoare. Noi, în România, compensăm toate traseele – şi sunt trasee profitabile în România. Bucureşti-Constanţa este unul dintre traseele profitabile. Bucureşti-Braşov este un traseu profitabil. La un moment dat, aceste trasee trebuie să devină comerciale şi traseele compensate să fie acelea care nu sunt profitabile şi nu pot fi profitabile vreodată, pentru că sunt, nu ştiu, trasee unde nu sunt călători foarte mulţi şi nici n-ai de unde să aduci”, a declarat Mihai Barbu, într-un interviu pentru Agerpres.

În opinia acestuia, preocuparea companiilor feroviare ar trebui să fie atragerea de călători pe calea ferată, călătoria cu trenul fiind mai ieftină decât pe rutier.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

“Preocuparea tuturor companiilor trebuie să fie aceasta: să aducă pe calea ferată călători, pentru că atunci încasează şi din bilete mai mulţi bani. Aducem călătorii din zona rutieră în zona feroviară, pentru că vă spun din experienţă proprie: este mult mai uşor să mergi cu trenul de la Bucureşti la Braşov decât să mergi cu maşina de la Bucureşti la Braşov. Este şi mult mai ieftin şi este mult mai confortabil pentru oricine. Să mergem să stăm 5 ore în trafic pe Valea Prahovei nu e confortabil pentru toată lumea”, a susţinut şeful ARF.