Rutele profitabile pe calea ferată, cum ar fi Bucureşti – Constanţa sau Bucureşti – Braşov, ar trebui să devină comerciale, iar compensarea să se acorde operatorilor de transport călători doar pentru rutele de pe urma cărora nu poţi scoate profit, este de părere preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Aş vrea să vă mai spun ceva, care iarăşi este o preocupare pentru perioada următoare. Noi, în România, compensăm toate traseele – şi sunt trasee profitabile în România. Bucureşti-Constanţa este unul dintre traseele profitabile. Bucureşti-Braşov este un traseu profitabil. La un moment dat, aceste trasee trebuie să devină comerciale şi traseele compensate să fie acelea care nu sunt profitabile şi nu pot fi profitabile vreodată, pentru că sunt, nu ştiu, trasee unde nu sunt călători foarte mulţi şi nici n-ai de unde să aduci”, a declarat Mihai Barbu, într-un interviu pentru Agerpres.

În opinia acestuia, preocuparea companiilor feroviare ar trebui să fie atragerea de călători pe calea ferată, călătoria cu trenul fiind mai ieftină decât pe rutier.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Preocuparea tuturor companiilor trebuie să fie aceasta: să aducă pe calea ferată călători, pentru că atunci încasează şi din bilete mai mulţi bani. Aducem călătorii din zona rutieră în zona feroviară, pentru că vă spun din experienţă proprie: este mult mai uşor să mergi cu trenul de la Bucureşti la Braşov decât să mergi cu maşina de la Bucureşti la Braşov. Este şi mult mai ieftin şi este mult mai confortabil pentru oricine. Să mergem să stăm 5 ore în trafic pe Valea Prahovei nu e confortabil pentru toată lumea”, a susţinut şeful ARF.