Două dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Marea Britanie au avertizat că majorarea taxelor în acest sector va determina transportatorii să-și mute avioanele în afara Marii Britanii în viitor, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Conducătorii executivi ai Ryanair și Wizz Air au avertizat separat cu privire la riscul pe care îl reprezintă pentru creșterea economică a Regatului Unit creșterea taxelor prevăzută în bugetul de stat.

Aeroporturile sunt îngrijorate că o creștere temută a tarifelor comerciale le va obliga să majoreze prețurile, în timp ce companiile aeriene se pregătesc pentru o nouă creștere a taxei pe pasageri, care este deja cea mai mare din lume.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Există cu siguranță riscul ca aviația din Marea Britanie să sufere o încetinire a creșterii”, a declarat Michael Delehant, directorul operațional al Wizz Air.

El a citat decizia recentă a Wizz de a retrage toate zborurile sale din Viena din cauza creșterii costurilor aeroportuare și de a reloca avioanele peste graniță, în Bratislava, Slovacia.

„Când te afli în partea sensibilă la preț a lanțului, trebuie să accepți [prețurile mai mari] și nu poți să nu o faci”, a declarat el pentru Financial Times. „Viena a fost exemplul perfect. Acesta este studiul tău de caz.”

Într-un avertisment separat, Eddie Wilson, director executiv al Ryanair, a declarat că majorarea taxei pe pasagerii aerieni ar determina compania aeriană să utilizeze mai puține avioane noi pe rutele din Marea Britanie.

Comentariile vin în urma avertismentului dat săptămâna trecută de reprezentanții aeroportului Gatwick, potrivit cărora o creștere bruscă a tarifelor comerciale la aeroport ar putea pune în pericol viitoarele decizii de investiții, inclusiv extinderea acestuia pentru construirea unei a doua piste.

Wizz zboară atât de la Gatwick, cât și de la Luton și are 19 aeronave bazate în Marea Britanie. Este al doilea cel mai mare centru de operațiuni al companiei aeriene în afara Ungariei.

Delehant a avertizat că prețurile de la Gatwick erau deja „nesustenabile”, aeroportul fiind cel mai scump din rețeaua Wizz.

Dacă compania „încearcă să ofere tarife ultra-scăzute, iar înainte de a părăsi poarta de îmbarcare plătești deja 50, 60 de euro, acest lucru nu este sustenabil”, a spus el. „Oamenii nu vor cumpăra acest serviciu.”

Organizația comercială Airports UK a calculat că fiecare avion staționat în Marea Britanie susține aproximativ 400 de locuri de muncă și aduce economiei un beneficiu economic de aproximativ 27 de milioane de lire sterline în fiecare an.

În timp ce aeroporturile sunt îngrijorate de creșterea tarifelor comerciale, miniștrii au majorat deja taxa pe pasageri aerieni pe care companiile aeriene o plătesc la niveluri record. Industria se pregătește pentru o creștere legată de inflație în acest an, deși au existat rapoarte conform cărora Reeves ar putea încerca să o majoreze și mai mult.

În timp ce guvernul laburist dorește decarbonizarea sectorului aviatic din Marea Britanie, Reeves s-a declarat un susținător fervent al extinderii aeroporturilor ca mijloc de stimulare a creșterii economice.

Wilson a declarat pentru FT că, dacă Reeves va majora și mai mult taxa pe pasagerii aerieni, Ryanair va redirecționa viitoarele comenzi de aeronave către locații mai ieftine.

El a spus că compania aeriană a redus unele servicii din Newquay, în Cornwall, în favoarea Suediei, care a eliminat taxa pe pasagerii aerieni. Modificările fiscale înseamnă că diferența dintre cele două destinații era de 20 de euro. „Având în vedere că tariful nostru mediu anul trecut a fost de puțin peste 50 de euro, este o diferență enormă”, a declarat el pentru FT.

Ryanair are 300 de aeronave noi comandate și le va aloca în toată Europa în funcție de cele mai profitabile rute pe care le poate zbura. Acest lucru înseamnă că creșterea economică prevăzută pentru Marea Britanie ar fi redirecționată în altă parte dacă taxele ar crește, a avertizat el.

Companiile aeriene sunt „cea mai mobilă investiție din lume”, a adăugat el. „Dar oamenii plictisitori și cenușii din Trezorerie nu văd asta, ei cred că avioanele sunt pur și simplu acolo. Asta înseamnă că decizia de a aloca creșterea nu va merge acolo unde aveți taxe în creștere.”

Sursa foto: Viktor Karasev | Dreamstime.com