Salonul auto anual de la Geneva, Elveţia, se va încheia definitiv, după mai bine de un secol, din cauza scăderii interesului şi a unui mediu de piaţă dificil, au declarat vineri organizatorii, citaţi de Reuters, scrie News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Organizat pentru prima dată în 1905, Salonul Auto Internaţional de la Geneva a fost o ocazie pentru lansările de noi vehicule, în principal în Europa, atrăgând cel puţin 120 de expozanţi la apogeul său.

În ultimii ani, evenimentul de la Geneva a trebuit să concureze cu saloane auto mai mari şi mai populare, din Munchen şi Beijing.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Alexandre de Senarclens, preşedintele Comité permanent du Salon International de l’Automobile Foundation – care organizează spectacolul – a calificat decizia de a întrerupe evenimentul drept ”extrem de regretabilă”.

”Totuşi, trebuie spus că lipsa de interes manifestată de producători pentru Salonul de la Geneva, într-un context industrial dificil, concurenţa saloanelor de la Paris şi Munchen arată, care sunt favorizate de industria lor autohtonă, şi nivelurile de investiţii necesare pentru a menţine astfel de un spectacol, sună lovitura finală pentru o ediţie viitoare”, a spus el într-un comunicat.

După patru ani de întrerupere, începând cu anularea ediţiei din 2020 din cauza pandemiei de COVID, organizatorii nu au reuşit să readucă spectacolul, după ceea ce a fost catalogat drept ”un nou început” în această primăvară.

Cea mai recentă ediţie a atras doar un singur producător auto european, Renault, alături de mai mulţi chinezi, şi a atras doar 168.000 de vizitatori, mai puţin de cei 200.000 vizaţi de eveniment.

Decizia vine ca urmare a recunoaşterii faptului că Europa condiţiile de piaţă ”nu sunt propice succesului ediţiilor viitoare”, au spus organizatorii. Cu toate acestea, ei încă plănuiesc să organizeze ediţia din Qatar a salonului auto de la Geneva, în noiembrie 2025.