Autoritatea de supraveghere auto din Germania a aprobat sistemul de conducere semiautonomă al Mercedes-Benz, deschizând calea pentru ca subsidiara Daimler AG să înceapă să ofere sistemul său Drive Pilot la nivel internațional.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Sistemul îi permite șoferului să se concentreze asupra altor activități în timp ce mașina echipată cu tehnologia respectivă se află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a anunțat joi Mercedes-Benz într-un comunicat.
Autoritatea KBA din Germania a aprobat sistemul pe baza cerințelor tehnice stabilite în reglementările Națiunilor Unite.
„KBA stabilește standarde naționale, europene și internaționale în materie de siguranță rutieră pe drumul către conducerea autonomă”, a declarat președintele autorității, Richard Damm.
Dincolo de reglementările ONU privind cerințele tehnice, țările trebuie să adopte o legislație care să clarifice unde și cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum și aspectele legate de răspundere.
„Cu această piatră de hotar inițiem o schimbare radicală de paradigmă”, a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie Daimler pentru Reuters.
De îndată ce legislația din China și Statele Unite va fi implementată, Mercedes-Benz va oferi sistemul pe acele piețe, a adăugat Schaefer.
Aprobarea Germaniei înseamnă că Mercedes-Benz poate oferi Clasa S cu Drive Pilot clienților din Germania în prima jumătate a anului 2022.
Astfel de sisteme automate de Nivel 3 sunt permise în Germania din 2017. Potrivit Mercedes-Benz, există peste 13.100 de kilometri (8.140 de mile) de autostradă potrivite pentru sistemul Drive Pilot în Germania.
KBA a aprobat sistemul pentru viteze de condus de până la 60 de kilometri pe oră (37 mile pe oră). Nu a decis dacă îl va elibera pentru viteze de până la 130 km/h sau va solicita un asistent de schimbare a benzii care ar automatiza depășirea unei alte mașini.