Serviciul de Telecomunicații Speciale a scos la licitație în SICAP un contract de 29,2 milioane lei pentru achiziția de software destinat îmbunătățirii și extinderii serviciului unic de telefonie de urgență 112, dintre care se remarcă acele soft-uri care adună și prelucrează inclusiv date geospațiale.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Odată cu prelucrarea și integrarea acestor date, operatorul care preia telefonul va putea avea acces la indicații mai precise privind localizarea apelantului, dincolo de cele pe care le trimite acesta, iar echipajul de intervenție va putea urmări în timp real poziția apelantului. De asemenea, accesul la aceste date geospațiale ar putea descuraja și limita apelurile de tip farsă.
„PLATFORMA DE AGREGARE ȘI PUBLICARE DATE, compusă din: 1.1 Modul funcțional de agregare date și publicare către sisteme externe 1.2 Componenta funcțională de integrare bidirecțională date/fișe de caz/ localizare/status resursă cu SNUAU 1.3 Componenta funcțională de integrare date contextuale, adiționale și de suport în relația cu cetățeanul 2. PLATFORMA DE EXTINDERE A CAPABILITĂȚILOR DE COMUNICAȚIE ALE ECHIPAJELOR DE INTERVENȚIE, compusă din: 2.1 Componentele de tip front-end: – Aplicația/componenta aplicativă desktop/Web – Aplicația/componenta aplicativă mobile 2.2 Componentele de tip back-end: – Aplicația de analiză, calcul și procesare date geospațiale – Serverul de hărți GIS – Componenta de comunicații audio/video/chat și integrare cu SNUAU – Gateway-ul de interconectare”, este descrierea achiziției.
Numărul pentru apeluri de urgență în România și în întreaga Uniune Europeană este 112. Acesta este un număr unic, gratuit, disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, și poate fi apelat din orice rețea de telefonie mobilă sau fixă pentru a solicita ajutor în caz de urgență.