Volumul schimburilor comerciale dintre Germania şi România şi-a revenit uşor în primul trimestru: exporturile germane către România au însumat 4,5 miliarde de euro, în creştere cu 3,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2020, iar importurile au ajuns la 3,8 miliarde de euro, în creştere cu 0,9%, transmite Agerpres.
Datele publicate de Oficiul Federal de Statistică (Destatis), citate de camera de comerț AHK România, arată că România ocupă locul 19 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei în perioada menţionată, cu un volum de 8,3 miliarde de euro. În 2020, România s-a clasat pe locul 20, cu un volum al schimburilor comerciale de 30 miliarde de euro.
După o scădere a schimburilor comerciale între Germania şi România în lunile ianuarie şi februarie, acestea şi-au revenit semnificativ în martie 2021. “Suntem încrezători că redresarea relaţiilor comerciale din primele trei luni ale acestui an va continua şi vom putea ajunge la nivelul din 2019 până la sfârşitul anului. Măsurile de relaxare şi campaniile de vaccinare din multe ţări europene îşi arată deja efectele. În ceea ce priveşte o tematică foarte actuală, şi anume re/nearshoring, pe fondul consolidării rezilienţei lanţurilor de aprovizionare în contextul pandemiei vedem oportunităţi bune pentru România. Acest subiect este intens dezbătut şi la nivel european în acest moment şi sperăm că România se va implica activ”, a afirmat Sebastian Metz, director general şi membru în Consiliul Director al AHK România.
Volumul schimburilor comerciale dintre Germania şi România a scăzut cu 10%, în 2020, până la valoarea de 29,36 de miliarde de euro. Exporturile totale către România au fost, anul trecut, în valoare de 15,8 miliarde de euro (-5,9%), iar importurile au însumat 13,5 miliarde de euro, în scădere cu 14,4% faţă de 2019.
AHK România este reprezentanţa oficială a economiei germane şi totodată cea mai mare Cameră de comerţ bilaterală din România. Înfiinţată în 2002, AHK numără circa 600 de firme membre şi oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informaţii şi experienţe. Prin serviciile pe care le oferă şi prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susţine activ companiile germane la intrarea lor pe piaţa românească şi este totodată partener al firmelor româneşti interesate de piaţa germană.