Se lansează Programul Transport 2021-2027. Autostrada Sibiu – Pitești și Autostrada Unirii (proiecte fanion), calea ferată Craiova-Caransebeș și metroul Eroilor – Iancului, principalele investiții pe care le finanțează Comisia Europeană

Valea oltului

Programul Transport 2021-2027 se lansează joi, la Constanța, finanțarea europeană nerambursabilă pentru marile proiecte de investiții fiind de 4,6 miliarde de euro. Spre deosebire de programul actual POIM, cu extensia N+3, până în decembrie 2023, prin POT sau PT finanțarea europeană nerambursabilă este de doar 40% (n.r prin POIM este 85%).

Proiecte autostrăzi 

Printre principalele proiecte rutiere se numără Autostrada Sibiu – Pitești (loturile de munte 2 și 3), Autostrada Unirii lotul de munte Miercurea Nirajului – Leghin și Târgu Neamț – Iași – Ungheni și cele 9 drumuri expres radiale care pornesc din București – menționate ca „flagship projects” – proiecte fanion în cadrul PT.

De asemenea, ca proiecte fazate de pe POIM pe POT sunt loturile de pe Autostrada Transilvania, lotul Meseș, lotul cu viaductul Suplacu de Barcău și Chiribiș – Biharia, dar și Drumul Expres Craiova – Pitești.

La investiții noi sunt menționate Autostrada Moldovei secțiunile Pașcani – Suceava – Siret acum în proiectare, Autostrada Sibiu – Făgăraș cu oferte depuse pentru toate cele 4 loturi, A3 Ploiești – Brașov în proiectare și A13 Brașov – Bacău la a treia licitație pentru proiectare, conform unui document oficial al Ministerului Transporturilor pe care l-a publicat activistul civic Irinel Bucur.

.

Proiecte feroviare

Cel mai important proiect feroviar cu finanțare din PT este modernizarea liniei Craiova – Caransebeș, secțiune de 225 km de aproximativ 2 miliarde de euro (include lotul 3 cu Tunelul Balota).

Având în vedere corelarea cu investițiile aferente PNRR (modernizare completă, renewal, quick wins, centralizări) și CEF, în cadrul PT sunt propuse la finanțare proiecte situate exclusiv pe rețeaua TEN-T, după cum urmează:
Proiecte fazate:
– Proiecte fazate care răspund condițiilor de eligibilitate ale acestei priorități (inclusiv, dar fără a se limita la Radna- Gurasada – Simeria, dacă este cazul)
Proiecte noi de investiţii:
– Proiecte prioritare pentru finalizarea coridoarelor (flagship projects):
· Craiova – Dr. Tr. Severin – Caransebeș
· Craiova – București
· Predeal – Brașov;
Alte proiecte:
· Teiuș – Cp. Turzii – Cluj-Napoca
RO 74 RO
· Complexul feroviar Port Constanța – Palas
· Pașcani – Iași – Ungheni
· Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Pașcani – Dărmănești – Vicșani Frontieră;
· Reabilitare stații CF (intervenții strict necesare pentru asigurarea funcționalității stației)
· Reabilitare poduri, podețe, tuneluri
· Securizarea trecerilor la nivel cu calea ferată
· Proiect de creștere a vitezei peste 160 km/h pe sectoarele în operare unde parametrii tehnici și operaționali permit viteză crescută,
· Studiu pentru trenul de mare viteză (HSR)
Proiecte de rezervă:
· Craiova – Calafat
· Suceava – Ilva Mică;
· Ilva Mică – Apahida;
· Timișoara – Stamora Moravița frontieră.

Proiecte metrou 

Proiecte fazate:
– Proiecte fazate care răspund condițiilor de eligibilitate ale acestei priorități (exemplificativ Magistrala M2; Magistrale M6 Sud 1 Mai – Tokyo)
Proiecte noi:
– Complexul feroviar București;
– Investiții privind trenurile metropolitane;
– M5: secțiunea Eroilor – Iancului, confirm documentului oficial al Ministerului Fondurilor Europene.

Comentarii

  1. Povești!
    Se proiectează, se tot proiectează …
    – A3 Ploiești – Brașov,
    – A13 Brașov – Bacău,
    – secțiunea Pașcani – Suceava – Siret,
    – Autostrada Sibiu – Făgăraș,

    Vorbe goale!
    Istoric: 13 km autostrada pe an.😯
    Programul Transport 2021-2027 este o fantezie!
    Un film SF la care ma uit zilnic ca fiind de nerealizat in Romania!
    Cu actuala echipa castigatoare!
    “Guviernul mieu” Nu Poate!
    😩

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *