Industria auto europeană s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro (17,4 miliarde de dolari) pentru emisiile de carbon din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice, a declarat sâmbătă directorul general al Renault, Luca de Meo, citat de Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Producătorii de automobile se confruntă cu obiective mai stricte ale UE privind emisiile de CO2 în 2025, deoarece plafonul pentru emisiile medii rezultate din vânzările de vehicule noi scade la 94 grame/km, de la 116 g/km în 2024

„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo la radio France Inter.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„Viteza de creștere a electricității este la jumătate față de cea de care am avea nevoie pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a declarat de Meo, care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cu privire la sector.

Depășirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare CO2 g/km în plus înmulțit cu numărul de vehicule vândute. Aceasta ar putea duce la sancțiuni de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.

„Toată lumea vorbește despre 2035, peste 10 ani, dar noi ar trebui să vorbim despre 2025, pentru că deja ne luptăm”, a spus el. „Trebuie să ni se acorde puțină flexibilitate. Este foarte, foarte periculos să stabilim termene limită și amenzi fără a fi capabili să le facem mai flexibile”, a completat acesta.