Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30%, anul trecut faţă de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creştere între 20% şi 30%, reiese dintr-o analiză de piaţă realizată de o companie specializată în soluţii de comerţ integrat. Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va creşte spre 15%, arată datele VTEX, citate de Agerpres.
Conform VTEX, vânzările tradiţionale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înţeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerţ modern funcţional. “Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va creşte spre 15%, susţinută de creşterea accelerată a vânzărilor online, dar şi de stagnarea şi incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieţei de ecommerce, forţând retailerii să-şi regândească modelele de business şi să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înţelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialişti de top, care să îi ajute să înţeleagă o piaţă extrem de dinamică şi efervescentă”, a explicat Cristi Movilă, growth leader Eastern Europe VTEX.
În cadrul European Digital Commerce (EDC) din această lună vor fi prezentate concluziile unui prim studiu B2B din e-commerce, realizat de iSense Solutions şi VTEX România. “Atât pe plan naţional, cât şi global, comerţul electronic este la un nivel record. Blocările graniţelor, interdicţiile de călătorie şi închiderile magazinelor fizice au împins consumatorul în online. Totodată, şi cei mai mari retaileri au fost obligaţi să aplice pentru prima dată comerţul electronic. Dar nu toţi nou veniţii în e-commerce au avut infrastructură la dispoziţie, pentru a oferi experienţa necesară clienţilor. În ceea ce priveşte modul în care retailerii au gestionat provocările generate de contextul pandemic, fiecare jucător a căutat să accelereze eforturile în direcţia optimizării, fie că a fost vorba de investiţii în infrastructură digitală, de consolidarea lanţului de aprovizionare sau de îmbunătăţirea experienţelor oferite online consumatorilor”, susţin realizatorii cercetării de specialitate.
Și alte estimări merg înspre procentul de 30% de creștere a domeniului. Sectorul de e-commerce din România va creşte, în 2021, cu cel puţin 30%, potrivit estimărilor Ralucăi Radu, country manager Answear.ro, făcute în cadrul unui webinar organizat de Postis, primul start-up LogTech de pe plan local. Anul trecut, valoarea a fost de 5,6 miliarde de euro, conform cifrelor oficiale publicate de GpeC şi Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).