Cei mai mari producători auto din lume au avertizat că întreruperile lanțului de aprovizionare și prețurile mai mari ale materiilor prime amenință lansarea vehiculelor electrice, chiar dacă cererea de modele alimentate cu baterii depășește cu mult capacitățile de producție actuale ale producătorilor, scrie Financial Times.
Vorbind la cel de-al optulea summit „Viitorul mașinii” organizat de Financial Times săptămâna aceasta, directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a pus la îndoială capacitatea companiei sale de a-și atinge obiectivul – stabilit în urmă cu doar câteva luni – de a livra 20 de milioane de mașini electrice pe an până la sfârșitul anului.
„S-ar putea să ne împiedicăm și să nu atingem acest obiectiv”, a declarat Musk. „Există anumite constrângeri de materie primă în producția de litiu probabil în aproximativ trei ani, și în producția de catozi”, a adăugat el.
Comentariile lui Musk au fost repetate de câțiva alți lideri din industrie la evenimentul anual, spre deosebire de summiturile anterioare în care directorii au anunțat obiective din ce în ce mai ambițioase pentru vehicule electrice. În 2021, chiar dacă deficitul de semiconductori a arătat puține semne de atenuare, șeful Mercedes-Benz, Ola Källenius, le-a spus participanților că firma sa va adopta mai repede eliminarea treptată a modelelor cu motoare cu ardere și de a construi alternative electrice. Dar tonul de la summit-ul din această săptămână a fost mult mai rezervat. Nici un singur director executiv nu a anunțat ținte mai mari pentru vânzările de vehicule electrice sau producția de baterii.
Cel mai apropiat concurent al Tesla, Volkswagen, care și-a propus de multă vreme să-și depășească rivalul în vânzările de vehicule electrice până în 2025, și-a redus perspectivele de a atinge acest obiectiv..
Avertismentele primilor doi producători de vehicule electrice au venit pe măsură ce apetitul consumatorilor pentru vehicule alimentate cu baterii continuă să depășească așteptările sectorului.