Șeful Consiliului Concurenţei: Statul român nu mai are voie să dea alţi bani Tarom/ Compania de stat ar trebui să devină profitabilă în doi ani

tarom Sursa foto: Facebook/Tarom

Ajutorul de stat individual de restructurare aprobat de Guvern în favoarea Tarom, companie controlată de Ministerul Transporturilor, reprezintă ultimii bani pe care statul român mai are voie să-i dea către transportatorul aerian naţional, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de News.ro.

Potrivit acestuia, cu aceşti bani şi având planul de restructurare aprobat de Comisia Europeană, aşteptarea este ca în doi ani Tarom să devină o companie profitabilă. Guvernul a aprobat, joi, un ajutor de stat individual de restructurare în favoarea Tarom de până la 471 milioane lei, aproximativ 94,67 milioane euro. Pe 29 aprilie, Comisia Europeană a aprobat planurile României de a acorda companiei Tarom un ajutor de restructurare, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat.

”Ar trebui să le ajungă (bani primiţi ca ajutor de stat, n.r.). Tarom a avut pierderi de sute de milioane de euro. Acum este într-un program de restructurare. Primeşte 100 de milioane de euro din partea statului pentru acest program de restructurare. Mare parte din bani au fost daţi deja ca ajutor de salvare în pandemie. Mai primeşte în jur de 40 de milioane de euro. Cu aceşti bani şi având planul de restructurare aprobat de Comisia Europeană, aşteptarea este ca în doi ani de zile Tarom să devină o companie profitabilă. În orice caz, sunt ultimii bani pe care statul îi poate da Tarom. Odată cu aprobarea de către Comisia Europeană a acestui plan de restructurare şi a ajutorului aferent, aceştia sunt ultimii bani pe care statul român mai are voie să-i dea către Tarom. De acum înainte, Tarom are aceşti bani şi nimic în plus”, a declarat, sâmbătă, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la o conferinţă de presă organizată la Sinaia.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Potrivit şefului autorităţii de concurenţă, Tarom trebuie să fie o companie profitabilă care trăieşte pe picioarele ei.

”Acesta este planul. Sper din tot sufletul să reuşească”, a adăugat el.

Executivul a aprobat, joi, un ajutor de stat individual de restructurare pentru compania Tarom şi pentru alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ”pentru a asigura viabilitatea pe termen lung a Tarom”.

Această decizie este luată în contextul în care, în 29 aprilie, Comisia Europeană a aprobat planurile României de a acorda companiei Tarom un ajutor de restructurare, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat.

Prin actul normativ a fost aprobat un ajutor de stat individual de restructurare în favoarea companiei Tarom, până la valoarea de 471 milioane lei, aproximativ 94,67 milioane euro, structurat astfel:
– până la 214,3 milioane lei reprezintă ajutor de restructurare acordat sub formă de capitalizare în anul 2024;
– suma de 12,5 milioane lei reprezintă majorarea de capital social efectuată în anul 2023;
– suma de 244,2 milioane lei reprezintă împrumutul acordat ca ajutor de stat individual pentru salvare în anul 2020 şi dobânzile aferente actualizate.

Suma de 214,3 milioane va fi utilizată de compania Tarom drept capital de lucru pentru acoperirea deficitului de lichiditate şi echilibrarea financiară a companiei în anul 2024.

Astfel, se creează premisele pentru rentabilizarea şi trecerea pe profit a companiei Tarom, începând cu acest an.

Consiliul Concurentei a confirmat faptul că prevederile actului normativ sunt în concordanţă cu dispoziţiile deciziei de autorizare a Comisiei Europene şi cu reglementările naţionale şi europene în materia ajutorului de stat.

”Având în vedere necesitatea efectuării în luna iunie 2024 a unor plăţi urgente legate de achiziţionarea noilor aeronave B737 MAX, primă tranşă a ajutorului de restructurare, în cuantum de 60 de milioane de lei va fi acordată din Fondul de rezervă la dispoziţia Guvernului. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va monitoriza procesul de implementare de către compania Tarom a măsurilor prevăzute în planul de restructurare 2021-2026, care a stat la baza Deciziei Comisiei Europene de autorizare a ajutorului de restructurare”, preciza Guvernul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: