Costurile variabile pentru producţia de vehicule electrice vor rămâne mai mari în comparaţie cu modelele cu motoare cu ardere internă, în viitorul previzibil, a declarat duminică directorul general al Mercedes-Benz, adăugând că acest lucru va continua să alimenteze concurenţa intensă, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Comentariile lui Ola Kaellenius vin în momentul în care Mercedes-Benz a dezvăluit mai multe detalii despre cea mai nouă arhitectură a sa de vehicul electric, sedanul electric compact CLA, care va fi lansat anul viitor şi va viza o autonomie de rulare cu 30% până la 35% mai mare.
“Costurile variabile pentru o maşină electrică sunt mai mari. Aşa va rămâne în viitorul previzibil”, a spus Kaellenius jurnaliştilor la Salonul auto IAA din München, adăugând că costurile mai mari nu ar putea fi transferate clienţilor pe o bază similară.
Costurile variabile care măresc preţul producţiei de vehicule electrice includ materiile prime pentru baterii, dezvoltarea de software şi preţurile electricităţii.
Kaellenius a spus că acesta este motivul pentru care grupul lucrează pentru a optimiza costurile fixe şi alocarea resurselor pentru a atinge aceeaşi profitabilitate cu maşinile electrice ca şi cu motoarele cu ardere internă.
Noul CLA vizează o utilizare a puterii de 12 kilowaţi-oră la 100 de kilometri şi o autonomie de 750 de km, în comparaţie cu 17 până la 18 kWh la 100 de km într-un SUV compact EQA 350, modelul Mercedes oferit astăzi.
Întrebat cât de mult a redus noua clasă CLA costurile faţă de generaţia anterioară, Markus Schaefer, director pentru tehnologie al Mercedes-Benz, a spus că se îndreaptă către un nivel de reducere a costurilor cu 50%.
Bateriile pentru CLA vor fi produse de furnizorul cheie CATL şi ACC, la care Mercedes deţine o treime.
CLA, care va intra în producţie anul viitor şi va ajunge pe piaţă din 2025, este o încercare de a reduce complexitatea dezvoltării modelelor, care a crescut semnificativ în ultimii ani, a spus Schaefer.
Mercedes-Benz va oferi versiuni hibride şi integral electrice, nefiind planificate versiuni diesel.