Șeful Renault spune că nu va lista divizia sa de vehicule electrice dacă evaluarea este prea scăzută

Renault Union Motors Sursa foto: Renault

Renault nu va merge înainte cu Oferta Publică Iniţială (IPO) a diviziei sa de vehicule electrice – Ampere – programată în 2024, dacă evaluarea este prea scăzută, a afirmat miercuri directorul general al producătorului auto francez, Luca de Meo, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.

„Nu suntem nebuni”, le-a spus jurnaliştilor de Meo, cu prilejul primei Zile a investitorilor Ampere.

Producătorul auto francez se aşteaptă ca Ampere să raporteze venituri de peste 10 miliarde de euro în 2025, ajungând la venituri de peste 25 miliarde de euro în 2031, adică o creştere anuală medie de 30% a veniturilor între 2023 şi 2031.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Listarea ar urma să aibă loc în primul semestru din 2024, dacă vor fi condiţiile favorabile pe piaţă. Ampere ar urma să-şi îndeplinească în 2031 obiectivul de a livra aproximativ un milion de vehicule. Până în 2031 vor fi lansate şapte vehicule, inclusiv Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, Legend precum şi două modele suplimentare.

Partenerii de alianţă ai Renault, companiile nipone Nissan şi Mitsubishi Motors, investesc în total până la 0,8 miliarde de euro în Ampere.

Ampere are 11.000 de angajaţi, dintre care 35% sunt ingineri, care concep, dezvoltă şi produc în Franţa vehicule sub marca Renault.

Renault a fost unul dintre primii producători auto care au dezvoltat automobile electrice în anii 2010 însă între timp a fost depăşit de competitori mai agili precum Tesla. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de automobile electrice Renault au scăzut cu aproximativ 5% în Europa, afectate de oferta limitată. Modelele Zoe şi Twingo se apropie de finalul ciclului lor de viaţă iar versiunile Scenic şi R5 nu vor apărea pe piaţă înainte de anul viitor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: