Agenția franceză pentru concurență a amendat cu 40 de milioane de euro retailerul de fast fashion (modă rapidă) Shein, fondat în China, pentru presupuse practici comerciale înșelătoare, inclusiv reduceri înșelătoare, în urma unei anchete care a durat aproape un an, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Agenția, responsabilă atât de protecția consumatorilor, cât și de concurență, a precizat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, compania care gestionează vânzările pentru brandul Shein, a indus în eroare clienții cu privire la reduceri, iar compania a acceptat amenda.
Conform reglementărilor franceze, prețul de referință pentru orice reducere este cel mai mic preț oferit de un comerciant în cele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a încălcat această regulă prin faptul că nu a luat în considerare ofertele anterioare și, uneori, a crescut prețul înainte de a aplica o reducere, a precizat agenția.
Aceasta a mai spus că investigația a arătat că firma „a înșelat consumatorii cu privire la autenticitatea reducerilor de care puteau beneficia”.
Ancheta, desfășurată pe mii de produse de pe site-ul francez al Shein, între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, a constatat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau, de fapt, un preț mai mic; 19% aveau o reducere mai mică decât cea anunțată; și 11% reprezentau, de fapt, creșteri de preț.
Într-o declarație, Shein a spus că agenția antitrust a informat Infinite Style E-Commerce Co Ltd (ISEL) în martie anul trecut despre încălcări legate de prețurile de referință și reglementările de mediu, iar ISEL a luat măsuri corective în decursul următoarelor două luni.
„Aceasta înseamnă că toate problemele identificate au fost rezolvate cu mai bine de un an în urmă”, a declarat Shein, adăugând că ISEL este angajată să respecte reglementările franceze.