Agenția franceză pentru concurență a amendat cu 40 de milioane de euro retailerul de fast fashion (modă rapidă) Shein, fondat în China, pentru presupuse practici comerciale înșelătoare, inclusiv reduceri înșelătoare, în urma unei anchete care a durat aproape un an, potrivit Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Agenția, responsabilă atât de protecția consumatorilor, cât și de concurență, a precizat că Infinite Style E-Commerce Co Ltd, compania care gestionează vânzările pentru brandul Shein, a indus în eroare clienții cu privire la reduceri, iar compania a acceptat amenda.

Conform reglementărilor franceze, prețul de referință pentru orice reducere este cel mai mic preț oferit de un comerciant în cele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a încălcat această regulă prin faptul că nu a luat în considerare ofertele anterioare și, uneori, a crescut prețul înainte de a aplica o reducere, a precizat agenția.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Aceasta a mai spus că investigația a arătat că firma „a înșelat consumatorii cu privire la autenticitatea reducerilor de care puteau beneficia”.

Ancheta, desfășurată pe mii de produse de pe site-ul francez al Shein, între 1 octombrie 2022 și 31 august 2023, a constatat că 57% dintre ofertele promovate nu ofereau, de fapt, un preț mai mic; 19% aveau o reducere mai mică decât cea anunțată; și 11% reprezentau, de fapt, creșteri de preț.

Într-o declarație, Shein a spus că agenția antitrust a informat Infinite Style E-Commerce Co Ltd (ISEL) în martie anul trecut despre încălcări legate de prețurile de referință și reglementările de mediu, iar ISEL a luat măsuri corective în decursul următoarelor două luni.

„Aceasta înseamnă că toate problemele identificate au fost rezolvate cu mai bine de un an în urmă”, a declarat Shein, adăugând că ISEL este angajată să respecte reglementările franceze.