Sindicaliştii de la Şantierul Naval Mangalia protestează, luni, la sediul Ministerului Economiei, nemulţumiţi de noile restructurări anunţate

Damen Mangalia 1 Sursa foto: Damen Shipyards Mangalia

Sindicaliştii de la Şantierul Naval Mangalia protestează, luni, la sediul Ministerului Economiei, fiind nemulţumiţi, printre altele, de noile restructurări anunţate. Ei au precizat că şantierul mai are 1.500 de salariaţi, mai puţini decît erau la preluarea pachetului de acţiuni de către compania olandeză Damen.

Sindicatul Liber Navalistul a transmis, printr-un comunicat de presă, că împreună cu FSLR organizează, luni, o acţiune de protest la sediul Ministerului Economiei, între orele 11.30 – 13.30.

Sursa citată menţionează că în data de 12 decembrie este convocată Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Damen Shipyards Mangalia (DSMa) pentru a supune aprobării „reorganizarea forţei de muncă a Societăţii, prin restructurarea posturilor din cadrul Societăţii.”

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Sindicaliştii au anunţat că protesteasă pentru că deşi la începutul acestui an a fost concediat colectiv un număr semnificativ de salariaţi în continuare se intenţionează restructurarea forţei de muncă şi restructurarea posturilor, dar şi pentru că de peste 2 ani se confruntă cu această stare de incertitudine majoră privind siguranţa locurilor de muncă, iar deciziile reprezentanţii statului român sunt nefavorabile salariaţilor.

Ei au precizat că mai protestează pentru că deşi numărul actual de salariaţi ai societăţii DSMa este în continuă scădere ajungând la cel mai mic nivel de când există şantierul din Mangalia, nu se iau măsuri de creştere a numărului de salariaţi.

„Amintim că reprezentanţii Damen Shipyards Mangalia şi-au asumat, atât prin contractul de asociere cât şi public, că va creste numărul de salariaţi la 3000, însă în momentul de faţă societatea mai are doar 1500 de salariaţi, sunt mai puţini salariaţi decât erau în momentul preluării pachetului de acţiuni de compania olandeză.  Considerăm că domnul Ministru Florin Spătaru are responsabilitatea instituţională, doctrinară şi în acelaşi timp morală să protejeze interesul statului român şi pe cel al salariatului român şi să stopeze intenţia manifestată de compania olandeză Damen de a concedia, din nou, o parte din salariaţii şantierului din Mangalia. Menţionăm că fără acordul exclusiv al reprezentanţilor Ministerului Economiei, concedierea colectivă nu se poate realiza, astfel că solicităm imperativ reprezentanţilor statului român în Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor DSMa să nu susţină propunerea de restructurare a posturilor prin concediere colectivă”, a transmis Sindicatul Liber Navalistul.

Sindicaliştii mai protestează pentru a atrage atenţia că restructurarea forţei de muncă prin concedieri colective nu reprezintă soluţia de redresare a acestui şantier, pentru a trage un semnal de alarmă asupra acestei situaţii în care cei care nu mai protestează ieşind în stradă protestează tacit plecând din şantier şi din ţară şi pentru că în cei patru ani de la preluarea şantierului această societate are pierderi financiare majore în fiecare an şi se preconizează că societatea DSMa va înregistra în continuare pierderi anual şi abia din 2027 va realiza profit, deşi iniţial la momentul preluării acţionarul străin (DAMEN) şi-a asumat că “va exercita controlul managerial şi operaţional astfel încât să determine Societatea să realizeze profit operaţional în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de sfârşitul anului financiar 2024.”

Sindicatul Liber Navalistul a mai precizat că la nivelul societăţii Damen Shipyards Mangalia nu mai există dialog social, iar directoratul DSMa are o atitudine negativă şi ostilă faţă de reprezentanţii salariaţilor, ignorând prevederile legale şi cele ale contractului colectiv de muncă, refuzând în mod repetat sa negocieze neprezentându-se la convocările Comisiei Paritare, motiv pentru care aceştia s-au adresat instanţei.  Ei sunt nemulţumiţi şi de salariile mici.

Sindicaliştii de la Mangalia solicită reprezentanţilor statului român în Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor şi în Consiliul de Supraveghere al DSMa: să nu aprobe/avizeze restructurarea forţei de muncă din cadrul şantierului naval Damen Shipyards Mangalia; să asigure frontul de lucru corespunzător capacităţii de producţie de care beneficiază şantierului naval din Mangalia; să crească numărul de salariaţi proprii ai societăţii DSMa cel puţin până la nivelul la care s-au angajat când au preluat acţionariatul şi managementul; să se implice activ pentru îndeplinirea obiectivelor din contractul de asociere precum şi a planurilor operaţionale agreate în cadrul Damen Shipyards Mangalia; să se respecte angajamentele asumate de Acţionarul Străin (DAMEN) cu privire la “realizarea de profit operaţional în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de sfârşitul anului financiar 2024” precum şi asumarea unor obligaţii care vizează protejarea forţei de muncă dar şi a unor pachete de drepturi salariale corelate cu nevoia de subzistenţă a salariatilor în această perioadă de criză şi incertitudine.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: